Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jens Frederik Nyborg

Jens Frederik Nyborg

Kommentarer

Y para mas informacion: El Wiki- espanol

Og for de af os der kan læse spansk er den spanske udgave af Wikipedia rigtig grundig... og så tror jeg for i øvrigt ikke det er 'Guearra de las Malvinas' der er årsagen til at EBY, Entidad Binacional de Yacycreta ikke har en Engelsk sproget side - det er bare Spansk, som jo også er et...

19. jun 2019 13:33Strømnedbrud i kæmpeskala efterlod 48 millioner uden strøm

Om igen Liselott - stadset er vanedannende

Hvis man kunne nyde tobak uden med meget stor sandsynlighed at blive afhængig af det, så ville jeg måke godt kunne forstå argumentet om 'individets frie valg'. Men nu sker der altså det at man prøver at ryge lidt fordi det er spændende, ryger lidt mere i festligt lag, og bum pludselig ...

17. jun 2019 13:43Spørg Fagfolket: Hvorfor er rygning ikke for længst blevet forbudt?

Re: Sammenlg Frankrig Vous n'avez pas la priorite

På samme måde som i Danmark er der højrevigepligt i Frankrig (ovenikøbet er jeg ret sikker på det er højre forkørselsret, altså 'priorite a droite', alle steder hvor der ikke er hajtænder eller vigepligt skilte ('Cedez la passage') Derfor betyder 'vous n'aves pas la...

11. jun 2019 13:37Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?

Re: forskellige chancer

At Få en chance er ikke det samme som at forpasse den. ;-) Du mener vel at når selvkørende biler begår en fejl, misser de en chance til at vise de kunne håndtere den. Derimod har den førerbetjente bil masser af missede chancer på samvittigheden , og den kører stadig... Den store forskel er mennne...

3. apr 2019 17:50Amerikanere stoler ikke på selvkørende biler

7.5 grade langskibs ikke 10

Interessant nok specifcerer MANs project document MAN 32/44CR IMO Tier III, Project Guide – Marine, EN (side 37) , 22,5 grader rul tværskibs men kun 7,5 grader langskibs DYNAMISK. https://marine.man-es.com/docs/librariespr... Det statiske trim langskibs må ikke overstige 500/l dvs 500/228, ca 2 ...

2. apr 2019 12:43Eksperter om Viking Sky: Lavt smøreolieniveau er næppe hele forklaringen

Se årsagen istedet for at punke jernbanen.....

Hvad med at kigge på årsagen til at der bliver strejket? Ifølge 'Arbejderen' er årsagen at DSB har enten fjernet beskyttelsen af tillidsmændene eller direkte fyret dem. I det tilfælde ville jeg nok overveje også selv at vælge at strejke, så det er måske lidt meget at trække alle de sæ...

1. apr 2019 15:37DSB ramt af strejke: Ingen togtrafik på Sjælland

Hvorfor får kost lov til at dræbe: billigere overkørsler

Hvorfor får påstanden om at det er for dyrt først at sikre med konventionelle overkørsler stå uimodsagt ? Se fx http://www.bv.transports.gouv.qc.ca/mono/0... Hvis vi snakker besparelser kunne man vel også bygge en mini ertms med akseltællere omkring en overskæring og i dyreste tilfælde bruge he...

29. mar 2019 20:02KORT: Her er landets farligste jernbaneoverkørsler

PI gange letbanen

Helt fantastisk , kun 6,6 mia DKK. Et fund til prisen, specielt når man tænker på at Aalborg letbane var projekteret til 1,7 mia DKK, og blev kasseret fordi det ville blive for dyrt.... At forskellen ligger tæt på PIx 1,7 mia DKK gør det kun mere tankevækkende. Hvis det som antydet meget et lo...

27. mar 2019 14:48Derfor skal Aalborg have 20 km ny motorvej over naturskønne Egholm

Men gasdetektorer og ATEX certificering var måske en ide

Uanset om busserne er sikrere end dieselbusser som Thomas Dalgaard Mikkelsen siger, fordi gasbusserne ikke kan lække diesel i stort omfang inde i motorrum, så er det en påstand der måske skal undersøges. Dieselmotoren i sig selv er også sikrere end en ottomotor. Men det jeg kunne forestille mig...

13. mar 2019 15:50Efter svensk eksplosion kører danske gasbusser ufortrødent videre

Udover falske positive: drifftomkostninger

Vi mangler også at få at vide lidt fordele/omkostninger ved at lukke profilalarmerne. Banes argumentation om at overvågnngen kun bidrog med 5% til risikoreduktion skal holdes op mod potentielle konsekvenser/risikoreduktion og mod omkostninger ved drift og test. Det virker desværre lidt som om reg...

24. jan 2019 13:21Kontrolanlæg stoppede fem tog med løsrevet gods, inden de blev nedlagt