Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jens Frederik Nyborg

Jens Frederik Nyborg

Kommentarer

Re: forskellige chancer

At Få en chance er ikke det samme som at forpasse den. ;-) Du mener vel at når selvkørende biler begår en fejl, misser de en chance til at vise de kunne håndtere den. Derimod har den førerbetjente bil masser af missede chancer på samvittigheden , og den kører stadig... Den store forskel er mennne...

3. apr 2019 17:50Amerikanere stoler ikke på selvkørende biler

7.5 grade langskibs ikke 10

Interessant nok specifcerer MANs project document MAN 32/44CR IMO Tier III, Project Guide – Marine, EN (side 37) , 22,5 grader rul tværskibs men kun 7,5 grader langskibs DYNAMISK. https://marine.man-es.com/docs/librariespr... Det statiske trim langskibs må ikke overstige 500/l dvs 500/228, ca 2 ...

2. apr 2019 12:43Eksperter om Viking Sky: Lavt smøreolieniveau er næppe hele forklaringen

Se årsagen istedet for at punke jernbanen.....

Hvad med at kigge på årsagen til at der bliver strejket? Ifølge 'Arbejderen' er årsagen at DSB har enten fjernet beskyttelsen af tillidsmændene eller direkte fyret dem. I det tilfælde ville jeg nok overveje også selv at vælge at strejke, så det er måske lidt meget at trække alle de sæ...

1. apr 2019 15:37DSB ramt af strejke: Ingen togtrafik på Sjælland

Hvorfor får kost lov til at dræbe: billigere overkørsler

Hvorfor får påstanden om at det er for dyrt først at sikre med konventionelle overkørsler stå uimodsagt ? Se fx http://www.bv.transports.gouv.qc.ca/mono/0... Hvis vi snakker besparelser kunne man vel også bygge en mini ertms med akseltællere omkring en overskæring og i dyreste tilfælde bruge he...

29. mar 2019 20:02KORT: Her er landets farligste jernbaneoverkørsler

PI gange letbanen

Helt fantastisk , kun 6,6 mia DKK. Et fund til prisen, specielt når man tænker på at Aalborg letbane var projekteret til 1,7 mia DKK, og blev kasseret fordi det ville blive for dyrt.... At forskellen ligger tæt på PIx 1,7 mia DKK gør det kun mere tankevækkende. Hvis det som antydet meget et lo...

27. mar 2019 14:48Derfor skal Aalborg have 20 km ny motorvej over naturskønne Egholm

Men gasdetektorer og ATEX certificering var måske en ide

Uanset om busserne er sikrere end dieselbusser som Thomas Dalgaard Mikkelsen siger, fordi gasbusserne ikke kan lække diesel i stort omfang inde i motorrum, så er det en påstand der måske skal undersøges. Dieselmotoren i sig selv er også sikrere end en ottomotor. Men det jeg kunne forestille mig...

13. mar 2019 15:50Efter svensk eksplosion kører danske gasbusser ufortrødent videre

Udover falske positive: drifftomkostninger

Vi mangler også at få at vide lidt fordele/omkostninger ved at lukke profilalarmerne. Banes argumentation om at overvågnngen kun bidrog med 5% til risikoreduktion skal holdes op mod potentielle konsekvenser/risikoreduktion og mod omkostninger ved drift og test. Det virker desværre lidt som om reg...

24. jan 2019 13:21Kontrolanlæg stoppede fem tog med løsrevet gods, inden de blev nedlagt

Re: Løsninger findes, hvis viljen er der- og både S-tog og P

Jeg tror faktisk Torben mente vongbane og ikke (jernbane) spor. Der er faktisk både fjerntog på Køge nord og S-tog i Ølby. Det er faktisk meningen med den markante bro at forbinde fjernbanen med S-toget. Køge kommune vil/har anlagt 650 P-pladser med mulighed for 250 flere. Derfor er det et spil...

17. jan 2019 10:30Informationsdisplay på Køge Nords nye vartegn spares væk

Vi andre foreventer heller intet af Ole Birk Olsen

Molboagtig farce af LA. Det politiske vink med en vognstang er til at få øje på. Ligeså uviljen mod at investere i kollektiv trafik. mvh Jens

16. jan 2019 11:08Informationsdisplay på Køge Nords nye vartegn spares væk

Re: TDC salget

Kjeld: Kritisk kommunikations infrastruktur kan aldrig blive baseret på mobilnet: det er for sårbart over for strømsvigt og EMP i krise/krigstilfælde. Min fornemmelse er det allerede nu er et problem at kunne alarmere befolkningen effektivt simplethen fordi der er rigtig mange der ikke har radioe...

11. jan 2019 12:05Hvor dumme tror vi de er ?