Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Benjamin Krogh

Benjamin Krogh

Kommentarer

Re: 35k

Og især ikke i forhold hvad elbil ejere her på Ing.dk rapporterer. Jeg mener stadig vi har til gode at høre en Tesla ejer nævne bare en marginal degradering af batteriet på sin bil og de kører alle utrolig mange km pr år. Der er stor forskel behandlingen af en celle i en Tesla, og en i en ...

4. jun 2018 18:5913.000 km på e-Bullitt

Re: 35k

Jeg ville elske hvis LiOn ladere havde en "Long-life/High-Capacity" omskifter så man som bruger kunne vælge, for det meste behøver jeg slet ikke en fuld opladning, men en sjælden gang er det rart at kunne. http://www.ebikes.ca/product-info/cycle-sa... Den er dyr men er nok den bedste lade...

4. jun 2018 18:4213.000 km på e-Bullitt

Re: Historien

Det sjove er at mens ulykken i Fukushima stort set har sat markedet i stå, så er det faktisk en historie som er positiv for kernekraften: Et anlæg fra 70'erne nedsmelter tre reaktorer helt eller delvist med brudte reaktorindeslutninger og blotlagt brændsel. Ingen kom til skade og ingen syge ...

19. feb 2017 10:18Toshibas nedsmeltning

Super fed effekt

Real-tids ingeniør kunst. Jeg glæder mig til at se det i virkeligheden.

21. dec 2016 20:32VIDEO: Verdens største Foucault-pendul svinger med et øksehug

Re: Scan-tune kan gøre det på en time

(du hæver ladetryk, dieselmængde, deaktiverer EGR ventil og nogle ændrer også på SOI - det giver markant højere NOx udledning) Uden at være ekspert tror jeg at dieselmængden er ret konstant før og efter tuning i en benzinbil som Christian Vorm selv skriver. Om NOx er det, aner jeg ikke, m...

9. okt 2015 15:35VW-direktør: Vi kan blive nødt til at give kunderne en ny bil

Re: Elproduktion

Seriøst? Hvordan kan man så overhovedet bruge dem i DK? Det er ikke nødvendigt med vandtæt, og vandtæt er ikke nødvendigvis en fordel. Mange ting er designet så vand kan komme ud igen, uden de er vandtætte. Kun længere perioder hvor de ikke tørrer er et problem da vandet så kan korrodere i...

13. apr 2015 17:37Dansk solcykel nomineret til designpris

Re: Elproduktion

Der står i den linkede artikel at batteriet lades med 2-25 km/dag. Jeg kan dog ikke finde hvilken kapacitet batteriet har. Umiddelbart ligner det en Bafang bbs01 eller bbs02 krankmotor der er sat på. Disse motorer slår fra ved 50 km/t. Der er dog ingen garanti for at de kan køre 50 km/t ud af lig...

13. apr 2015 14:23Dansk solcykel nomineret til designpris

Re: Kair

Kair mener at have et kalium/luft batteri klar i 2017. Ganske vist til stationært brug; men med en effektivitet på 98% og en væsentlig lavere produktionspris en andre typer af batterier. Bullshit. Den bedste kilde på KAir jeg har fundet er [1], som er et sales pitch lavet af KAir selv....

26. mar 2015 15:32Først faldt prisen på solceller - nu er det batteriernes tur

Stor ståhej i udkanten for

...Apple datacentret med relativt få faste arbejdspladser og stor anlægningsomkostning. Begge dele gælder for et mellemlager. Er løsningen ikke bare at mumle noget ala "1000* mandeår til den heldige udkantskommune" til spin-doktorerne? *1000 er estimeret ud fra døgnbemanding (5-6 fastansatte) ...

16. mar 2015 9:37Nu går jagten ind: Hvem skal have mellemlageret med atomaffald?

Re: hvad med

Hvad med alle de passagere der har computer ,tablet, mobil og alle mulige andre batteri ting. Disse batterier er distribueret rundt i kabinen, og termisk runaway i een celle spreder sig næppe til mange andre batterier. Har du en palle batterier hvor der går ild i en celle, går der med go...

4. mar 2015 10:35VIDEO: Flyselskaber nægter at fragte batterier på grund af brandfare