Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jens Kjellerup

Jens Kjellerup

Kommentarer

Re: Har jeg fået en summationsmåler i februar 2019?

Jeg mailede til Radius da de ville skifte vores nuværende til den nye Kamstrup måler. De har udtrykkeligt lovet mig at den nye måler er en summationsmåler. Svaret i mailen er: *Hej Jens Tak for din e-mail. Jeg kan oplyse, at vi kun opsætter summationsmålere. Du ønskes en god dag. Med venlig h...

23. apr 2019 19:3853.000 solcelle-ejere med ’forkert’ måler må selv betale for at få den skiftet

Det virker grundlæggende som

Det virker grundlæggende som om øvelsen for Dansk Energi er at gøre det så urentabelt og vanskeligt for prosumers at ingen orker eller ønsker at have solceller. Desværre er diverse styrelser på området uanset organisations- og navneskift mv ikke videre tilbøjelige til at udfordre påstandene fra ...

23. apr 2019 18:2953.000 solcelle-ejere med ’forkert’ måler må selv betale for at få den skiftet

Re: Det "NEJ" viser jo

Desuden bør handelserhvervet i byen jo ikke lukke, som jo bliver en konsekvens af miljøzoner. Mangel på P-pladser sætter jo allerede begrænsninger. Da det jo er kunder og serviceerhverv der benytter bilen. Sjovt som dette argument hives af stalden igen. Nu har jeg en vis alder og så vidt j...

20. mar 2019 16:10Københavnske borgmestre får nej til miljøzoner kun for elbiler

Re: Det "NEJ" viser jo

Især ville det være sundt at interessere sig for begrebet Magtfordrejning......idet ingen borgmester kan lave deres egne love. Jeg tænker at du skal fokusere på temaet (bolden) og ikke manden. Kommunerne bedes regeringen om lov - hvori ligger magtfordrejningen? Jeg påpeger at det at regeri...

20. mar 2019 16:07Københavnske borgmestre får nej til miljøzoner kun for elbiler

Det "NEJ" viser jo

Det "NEJ" viser jo regeringens sande "grønne" hensigter. Hvor stort vil problemet være hvis byer fik lov til at forbyde det svineri ICE'erne udgør i udvalgte gader og områder? Set i det større perspektiv vil en sådan tilgang bare understøtte regeringens målsætning om at danskerne skal have ...

20. mar 2019 7:46Københavnske borgmestre får nej til miljøzoner kun for elbiler

Re: @Jesper Jepsen

Men er der nogen der tør tale om elefanten i rummet - nemlig det faktum at jordens befolkning er blevet fordoblet i løbet af de sidste 50 år, og den stadig er stigende. Og hvad er det du synes jeg skal gøre ved det. Jeg kan sikre at jeg nedbringer mit CO2 aftryk ved at droppe ICE'en (...

22. feb 2019 17:36Nej, vi kan ikke få alt med en elbil

Re: Bil nummer 2

Og betale netselskabet for at opgradere vores stikledning så vi også rent faktisk kan lade den.. Hvad er det dog en elendig netforbindelse du har. Jeg bor i rækkehus og vi er 6 huse der deler 3x64A - forbindelse går ind i det første hus og derfra gennem kælderen til de det næste osv. Jeg h...

22. feb 2019 17:15Nej, vi kan ikke få alt med en elbil

Jeg vil bidrage med nogle

Jeg vil bidrage med nogle praktiske erfaringer som elbils ejer gennem lidt over 3 år. ja vi bor i nærheden af København og har en god ladeinfrastruktur og ja vi kan lade hjemme men gør det sjældent - jeg lader i nærheden af arbejedet. Der kan bilen stå og hygge sig med at guffe el, mens jeg arbe...

21. feb 2019 19:22Nej, vi kan ikke få alt med en elbil

Re: Lad os ikke gentage de samme fejl igen.

Skræk scenariet må være en gentagelse af alle de visionervi havde da vi besluttede Høje Tåstrup Station, jo der skulle være kæmpe parkeringsanlæg og hurtig adgang til byen, og fungerer det i dag? Ja det fungerer i dag. Vi er mange der ikke gider køre til Aarhus i bil og i stedet gerne park...

20. feb 2019 21:34Skulle lokke bilister over i toget: Droppet infotavle kunne »skabe farlige situationer«

Re: Mindre el-biler

Det er vist en misforståelse at elbiler ikke kan være taxa'er. Weezy - en 24kwh Leaf - har passeret 174.000 miles med godt 3000 hurtigladninger og 3000 alm ladninger. Alligevel havde den 70% batteri kapacitet efter de 174.000 miles. I følge ejeren er økonomien i el taxa så god at han har ski...

15. feb 2019 19:27Enhedslisten: Sådan får vi 1,2 mio. elbiler i 2030