Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Eskild Nielsen

Eskild Nielsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Pandoras æske?

Ikke Ladespor men opladning under køreledning i perronspor, jf Lasse Toylsbjerg-Petersen

18. sep 2019 23:53Midtjyder vil lægge skinner til Danmarks første batteritog

Med lidt surfing omkring findes

Desiro ML (rent eletrisk) er levet til 25 kV , 15 kV og vist også i ac/DC udgave. Desiro ML Cityjet eco (med batterimodulet) blev vist som prototype på en messe sidste år. Det ligner derfor at Siemens efter test med en prototype, er begyndt at indbygge batterimodul i eksisterende togsæt. Den...

17. sep 2019 23:13Østrigsk togselskab dropper diesel og opgraderer tog med batterier

Re: Køreledninger vesus batteritog

Det har jeg svært ved at tro. Hvis de kørte uafbrudt i 24 timer er det en gns. hastighed på over 60 km/h. Jeg har ikke regnet efter, men tog på de små baner holder vel stille i 20-30% af døgnet (gns. hastighed >~80 km/h). Antagelsen er højst 4 gange for stor - det ændret intet ved konklusi...

12. sep 2019 16:48Midtjyder vil lægge skinner til Danmarks første batteritog

Re: Køreledninger vs batteritog

Det som i min optik er intressant er: hvor langt man kan strække konklusionen. Sådan helt bogstavlig. Et eltog kan køre "uendelig langt", et batteritog har en eller anden rækkevidde, og skal lades med en eller anden teknisk løsning. Så hvis man kikker på Kalundborg-Holbæk, så er det vel inklu...

12. sep 2019 16:03Midtjyder vil lægge skinner til Danmarks første batteritog

Re: Køreledninger vesus batteritog

@omkring "tendere" eller særlige batterivogne: Da det tager 7 minutter at oplade et batteritog, giver det ikke mening, at begynde at snakke om at koble tendere til og fra. Man sætter blot strømaftageren op (husk batteritog er standard el-tog) - det der er interessant er derimod om man skal el...

12. sep 2019 13:55Midtjyder vil lægge skinner til Danmarks første batteritog

Re: Køreledninger vesus batteritog

Det kan jeg sagtens se logikken i, men hvorfor så overhovedet denne snak om "at trække toget af sporet", og have reservetog udelukkende ud fra opladningsmæssige betragtninger? Jeg tænker at man ikke har lyst til en traditionel ladestander ved en perron, og man ikke har overvejet/ønsket k...

12. sep 2019 13:47Midtjyder vil lægge skinner til Danmarks første batteritog

Skat af 1%-erne

DR havde en serie om 1%-erne I appetizeren sagde de at 1%-erne betalte 8% af den samlede skat. De sagde intet om hvor stor en del af den samlede indkomst de stod for. MIn fordom er at det væsentlig mere end 8% - i hvert fald brutto.

11. sep 2019 12:15Nyliberalismen 1997-2019

Re: Man kunne gå forbi en

Du skal under alle omstændigheder skabe noget der kan bortlede 1 kW varme. Vanskeligheden ved at bruge mange belastninger i parallel er naturligvis at få udført samlingerne godt. Det er ikke særlig sandsynligt at din PSU kan køre uden belastning - men den ville sikkert godt have fungeret med de...

6. sep 2019 22:42Hjælp søges til 5V/200A PSU

Man kunne gå forbi en

Man kunne gå forbi en autoophugger og tigge forlygtepærer. Nærlystråden er sikker brændt, men fjernlystråden i 80 pærer koblet i parallel burde lande det rigtige sted.

6. sep 2019 19:58Hjælp søges til 5V/200A PSU

Re: Skadens omfang

Ved I noget om hvordan den blev taget ud af drift - skete det fx i forbindelse med en dramatisk hændelse? (Mest sandsynligt med det billede) Har I et diagram?

6. sep 2019 19:50Hjælp søges til 5V/200A PSU