Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Benny Holst Christiansen

Benny Holst Christiansen

Kommentarer

Re: Lidt hovedregning

Og måske er 1.000 trafikledere trods alt en smule i overkanten? Akkurat, vi er ca. 400 trafikledere i Banedanmark.

13. aug 2018 16:04Overforbrug af konsulenter i signalprogrammet: Regningen er oppe på to milliarder kroner

Re: Lidt hovedregning

Jesper, det er dig der skal tilbage på skolebænken og tjekke fakta før du farer I blækhuset: Stk. 3. Basislønnen for jernbanearbejdere med en korterevarende faglig uddannelse er 244.700 kr. side 15. (https://www.3f.dk/fagforening/fag/jernbane...) Det er ikke jernbanearbejdere der styr...

13. aug 2018 12:13Overforbrug af konsulenter i signalprogrammet: Regningen er oppe på to milliarder kroner

Re: Der må da være

nogle gamle MY/MV/MX/MZ med ATC der kan lejes af privatbanerne Dem har de fleste "privatbaner" solgt for længe siden, til godsoperatører. Der er nok større chance for at finde nogle damplokomotiver.

24. feb 2018 19:51Mangel på nye aksler: ME-lokomotiver risikerer at stå længe på værksted

Re: Jeg tror det bliver svært at

Signalprogrammet sigter jo på først at installere ERTMS på sidebanerne i Jylland, og det er jo netop her IC4 benyttes. Og mellem København og Aarhus, på Nordvestbanen mellem København og Kalundborg, mellem København og Slagelse.

11. nov 2017 18:50ANALYSE: IC4-skandale og signalkaos - en ekstremt giftig cocktail

Re: Sådan Rumænien

At de Rumænske baner overhoved har fået dem til at køre efter så få måneden, må anses for et mirakel i bedste fald, inkompetance hos DSB i værste fald. Hvor har du den oplysning fra, at Rumænerne har fået dem til at køre?

6. nov 2017 18:10Gamle danske IC2-tog solgt til rumænsk jernbaneselskab

Re: Go-nogo beslutning

da IC4 ikke dur kan det kun være IC3. IC4 skal køre indtil elektrificeringen af jernbanen er gennemført.

1. nov 2017 17:00Professor forklarer Banedanmarks signal-suppedas: »If you are in trouble, then double«

Re: "shit"

Hvorfor skal kabler løbe gennem hele toget? Fordi onboard-systemet skal være i begge førerrum.

1. nov 2017 16:58Professor forklarer Banedanmarks signal-suppedas: »If you are in trouble, then double«

Re: Go-nogo beslutning

IC3 danner grundstammen i fjerntrafik i de næste mange år indtil DSB har fået nye el-tog til erstatning. Men må nok udskyde enkelte etaper af nye signalsystemet indtil der er nok af de ombygget tog. Der er andre operatører på jernbanen og disse forventes at blive klar med deres materiel fø...

1. nov 2017 16:54Professor forklarer Banedanmarks signal-suppedas: »If you are in trouble, then double«

Re: Kritisk journalistik efterlyses

Banedanmark, tidligere DSB, råder over et omfattende erfaringsgrundlag Banedanmark siden 1. januar 1997 (!)...

31. okt 2017 9:02Banedanmarks projektdirektør: Mørkerøde signaler for den nye jernbane

Re: Tekniske tegninger !!

Det er måske fordi det er Banedanmark der ombygger og ikke DSB der må formodes at kende deres tog bedst? Alstom ombygger tog...

28. okt 2017 23:27Computeren kunne ikke være på toilettet - se hvordan et tog splittes ad for at give plads til nye signaler