Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Peter Kyllesbeck

Peter Kyllesbeck

Kommentarer

Re: Krydset ved Mindebrogade

For det første må det være indlysende, at det var nedtællingen til rødt, der blev diskuteret. For det andet gør nedtællingen til grønt heller ikke nogen forskel på det problem, vi diskuterer. "Hvorfor skal jeg trykke på en knap for at få grønt" - er titlen - men det havde du måske glemt. ...

18. apr 2019 19:04Spørg Fagfolket: Hvorfor skal jeg trykke på en knap for at få grønt lys?

GPS-koordinater

Der kan for eksempel være problemer med vejskilte, som bilernes kameraer ikke kan aflæse, eller GPS-koordinater, der tager fejl af gældende fartzoner. Det er nok snarere manglende opdaterede kortinformationer (med gældende fartgrænser) og midlertidige hastighedsgrænser (vejarbejde, omlægninge...

18. apr 2019 10:20EU klar med kompromis: Hastighedsbegrænsning i biler bliver valgfri

Re: Krydset ved Mindebrogade

...og hvis det er tilfældet, gør nedtællingen ikke nogen forskel på det problem, vi diskuterer. Jo, for det viser jo også, hvor lang tid der er til det bliver grønt. ;-)

18. apr 2019 9:27Spørg Fagfolket: Hvorfor skal jeg trykke på en knap for at få grønt lys?

Re: Krydset ved Mindebrogade

OT: Så synes jeg jo også nedtællingsure ved dørene i Metroen ville være være gavnligt - især når computeren ved præcis, hvornår den har tænkt sig at lukke dørene. Så du mener ikke, at lydsignalet er tilstækkeligt varsel?

17. apr 2019 22:14Spørg Fagfolket: Hvorfor skal jeg trykke på en knap for at få grønt lys?

Re: Krydset ved Mindebrogade

Hvis der er et nedtællingsur, må jeg så stadig? Eller medfører uret en forpligtelse til, at jeg vurderer, hvor mange sekunder jeg skal bruge for at nå over krydset, og så kun træder ud, hvis jeg kan nå over, inden lyset skifter til rødt? Svaret er vel ganske enkelt: Så længe, der er grønt,...

17. apr 2019 22:09Spørg Fagfolket: Hvorfor skal jeg trykke på en knap for at få grønt lys?

Re: Det bliver også 'interessant'

men hvis du kan give mig en anden kilde til det, så lærer jeg da gerne noget nyt. Jeg 'hørte' dette på TV 2 News og det er gengivet her CNN , men dit link siger eg ( og andre lettere træsorter) . Men du har sikker ret (måske blev det 'Lost in translation') Eg (og fyr)...

17. apr 2019 19:15Brandekspert: Røggaseksplosioner kan have ført til Notre-Dame-katastrofe

Re: Det bliver også 'interessant'

Der er indsamling af bretonnske egetræer fra den franske træindustri til genopbygningen Ja, for bøgetømmer som det oprindelige findes ikke.

17. apr 2019 0:23Brandekspert: Røggaseksplosioner kan have ført til Notre-Dame-katastrofe

Re: Det bliver også 'interessant'

Det bliver også 'interessant' at se hvor de ca. 250 tons bly som blev brugt til tagbelægning på kirken er endt op henne. Mon ikke de er endt nede. ;-)

17. apr 2019 0:21Brandekspert: Røggaseksplosioner kan have ført til Notre-Dame-katastrofe

Re: Notre Dame de Paris...

Jeg læste for nogle år siden Camus' "Klokkeren fra Notre Dame" på fransk Hm, Victor Hugo har skrevet den.

17. apr 2019 0:13Brandekspert: Røggaseksplosioner kan have ført til Notre-Dame-katastrofe

Re: Ufuldstændig optimalitetsberegning

Der er alt for mange bilister der, ikke længere, kender færdselsreglerne. Nu er det britiske regler. Ad 6. I Danmark skal man også give tegn ved igangsætning fra kantsten (som det hedder) Ad 7. Hvordan man så betjener f. eks. gearstang , er en gåde. (Ikke krav i dk men fornuftigt, når man ...

16. apr 2019 23:48Spørg Fagfolket: Hvorfor skal jeg trykke på en knap for at få grønt lys?