Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Christian Rantorp

Christian Rantorp

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Langt svar / indlæg om el-tilslutning

Kære Jan, Tak for din kommentar (og mail). Som jeg skrev til dig, er ris og ros altid meget værdsat, da vi ved, at læserne her på ing.dk ligger inde med en stor viden, som vi håber at få bragt så meget i spil som muligt her i debatsporet. Det er en interessant betragtning især, at forbrugerne ef...

11. okt 2019 15:58Flere elbiler har problemer med lang ladetid i Danmark

Re: 3 faser

Jeg er i min research faldet over denne, som på side 23 beskriver de forskellige lademuligheder i udvalgte europæiske lande: https://pdfs.semanticscholar.org/6ca1/df45... Jeg skal ikke gøre mig til dommer over, hvorvidt Danmark har den bedste løsning, men det er da interessant (eller snarere pro...

11. okt 2019 13:58Flere elbiler har problemer med lang ladetid i Danmark

Re: Jeg kan slet ikke se

Hej Christian, Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår din kritik. Antallet af faser er jo ikke underordnet, når det betyder, at effekten du kan lade med bliver mindre? Og det er selvfølgelig en god løsning med fasetransformer, som den du nævner, men som Mads Aarup påpeger, er problemet sådan set...

11. okt 2019 11:16Flere elbiler har problemer med lang ladetid i Danmark

Re: Kejserens nye klæder

Kære Jan, du har helt ret, vi tilføjer link til tidligere artikel om den finske tjeneste med det samme. Når virksomheden ikke præsenteres i artiklen i første omgang, skyldes det, at læserne på MobilityTech jævnligt stifter bekendtskab med virksomheden i spalterne. Men det skal selvfølgelig ikke u...

11. sep 2019 19:53Forskere vil ændre vores transportvaner: Laver stort mobilitets-eksperiment på Sjælland

Så fik jeg gravet denne ikke

Så fik jeg gravet denne ikke uvæsentlige oplysning frem: Batteriet i basismodellen, med et 45 kWh-batteri, kan oplades med en maksimal ladeeffekt på 7,2 kW AC og 50 kW DC. Som tilvalg fås også en mulighed for jævnstrømsopladning med 100 kW, og det er VW's forventning, at de fleste vil vælge ...

10. sep 2019 12:54Sådan ser den folkelige elbil ud

Re: Hurtigladningen er også lidt tvetydig

Hej Ole, Blogindlægget baserer sig i første omgang på den tekst, der tikkede ind i min indbakke i går aftes fra VW, hvor det ikke umiddelbart fremgik, om de 100 kW begrænses til nogle (dyrere) modeller. Men ADAC synes at kunne berette det samme som The Verge. Hvis det er rigtigt, er det da en a...

10. sep 2019 12:03Sådan ser den folkelige elbil ud

Re: Stadig too little too late

Kære Baldur, Tak for input. Jeg kan umiddelbart ikke finde dokumentation for denne AC-begrænsning, du omtaler. Hvor læser du dette? Vh Christian

10. sep 2019 9:48Sådan ser den folkelige elbil ud

Re: Hvor stor er den?

Hov, der var vist autokorrektur på. Hvis jeg ellers kunne formulere mig nogenlunde korrekt: Akselafstanden er på 2,77 meter, hvilket eftersigende er det samme som en Passat, og det er ret interessant for en bil, der blot er 4,26 meter lang - samme længde som Golf VII. Så den føles givetvis meget ...

10. sep 2019 9:45Sådan ser den folkelige elbil ud

Re: Nøgle?

Nej, det er en startknap. Bemærk desuden, det kan lige skimtes på billedet, at gearvælgeren er placeret direkte på ratstammen.

10. sep 2019 9:41Sådan ser den folkelige elbil ud

Re: Hvor stor er den?

Akselafstanden er på 2,77 meter, det samme som en Passat, hvilket er meget specielt for bil, der blot er 4,26 meter lang bil - samme længde som Golf VII.

10. sep 2019 9:27Sådan ser den folkelige elbil ud