Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Per Malik Heinesen

Per Malik Heinesen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Det er skam en almindelig kombination

Både X2000 og (ældre) TGV kører på den måde, X2000 har kun ét lokomotiv(motorvogn). Der er styrevogn i den anden ende.

5. sep 2018 8:12DSB sætter lokomotiver i begge ender af spritnye tog

Re: Systemet tillader ikke to tog i samme sektion

Næ, men synes eksemplet har en usædvanlig lille margin på 100m. ;-) Den kunne vel sådan set være 10 meter, hvis hastighedsprofilet var tilstrækkeligt restriktivt. :)

5. sep 2018 8:01Kollisionskurs: To tog var 177 meter fra at støde sammen under signaltest

Re: Hvornår er det afprøvet?

Systemet burde aldrig sende to tog af sted på kollisionskurs. Det gjorde det gamle system ikke, og det ville et nyt signalsystem heller ikke, hvis jeg havde designet det. Systemet har IKKE sendt togene på kollisionskurs. Det har netop IKKE givet tilladelse til at køre på de samme skinner.

4. sep 2018 22:15Tidligere DSB-sikkerhedschef: »Enhver sikkerhedschefs mareridt«

Re: Hvornår er det afprøvet?

I det nye system skal de da heller aldrig møde et modgående tog, for hvis den mulighed eksisterer, skulle togene da aldrig være sendt afsted, eller skal stoppes øjeblikkelig, hvis den mulighed opstår "on the fly"! Hvis man vil krydse på en station, som planen vist var her, Læs nu hvad de...

4. sep 2018 22:03Tidligere DSB-sikkerhedschef: »Enhver sikkerhedschefs mareridt«

Re: Tilbage til tegnebordet !

Et planlagt holdested, et trinbræt, er optaget i køreplanen. Typisk er køretiden mellem krydsningstationer 6-8 minutter, så er der ikke megen tid til at vende et tog, man kan til nød trække et tog ud på hovedsporet, for at rangerer det ind på et andet spor. Men med afviklingen af det meste gods...

4. sep 2018 21:51Kollisionskurs: To tog var 177 meter fra at støde sammen under signaltest

Re: Systemet tillader ikke to tog i samme sektion

Hvilket så må forudsætte, at den automatisk nedbremsning ved sektionsgrænse kan foregå uden at overskride den. Selvfølgelig. Nogen der har påstået andet?

4. sep 2018 21:48Kollisionskurs: To tog var 177 meter fra at støde sammen under signaltest

Re: Sikkerhedsafstand ved ECTS

Ved ATC tillader bremsekurven at toget passerer et signal i stilling 'Stop' og at det forsætter ud i sikkerhedsafstanden, men er bragt til standsning inden farepunktet, altså i sikkerhedsafstanden. Hvordan er bremsekurven ved ETCS ? Jeg går ud fra bremsekurven ikke tillader passage a...

4. sep 2018 21:28»Den her sag lugter langt væk af, at man ikke vil have den ud til offentligheden«

Re: Hvad er formålet?

Hvilken legitim grund er der til at have modsatkørrende tog under normal drift? Med ETCS vil det være utrolig let at etablere en ny perron langs et enkelt spor og tage det i brug som vendepunkt for et givent løb. En flytning af et tog fra et spor til et andet ved et holdested er også en m...

4. sep 2018 11:34Nye togsignaler forhindrer ikke tog på kollisionskurs

Re: Fint med nytænkning

og/eller hastigheden burde indgå Og det gør den også. Hastighedsprofilet i ETCS er temmelig restrektivt.

4. sep 2018 11:30Nye togsignaler forhindrer ikke tog på kollisionskurs