Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Ken Prieto

Ken Prieto

Kommentarer

Re: Rationering!

1 privat, eller op til 20000 km 2 erhverv. op til 400000km Alt herover stiger prisen med 50% for hver tur. Eksponentielt, ja. Det skal registreret på CPR/biometri. Kan man så sælge sin ubrugte ret til flyrejse? Nu ville jeg aldrig stemme for et forslag der inkluderede biometri til id...

17. maj 2019 23:18Store partier afviser dansk flyafgift: Teknologien skal standse flyenes klimasynder

Jeg har nok kastet mig for

Jeg har nok kastet mig for hurtigt over Brint via elektrolyse, for jeg ved faktisk ikke hvilken materialer der bliver brugt til fremstilling af et elektrolyse apparat. Desvære kan jeg ikke redigere i det ovenstående inlæg, og må nøjes med rettelsen her. Jeg tror dog ikke Brint via elektrolyse ha...

12. maj 2019 23:53Ugens debat: Kan batteritog forbedre jernbanen?

Re: Hvad med brint-tog? I Nord

der vil komme affaldsproblemer fra brugte batterier, og også en sandsynlig stor knaphed på vigtige råstoffer til disse batterier, med sterke prisstigninger på sigt som et muligt resultat. Jeg mener faktisk dette er validt argumenteret, da der på nuværende tidspunkt ikke er nogen "miljørig...

12. maj 2019 22:26Ugens debat: Kan batteritog forbedre jernbanen?

Re: Nej vi er ikke bange, det er bare for dyrt.

Jeg undrer mig lidt over hykleriet. Hyklerisk er kun at nogen kan mene at befolkningen skal adfærdsreguleres. Skal vi også sætte en ekstra afgift på vise stillinger i soveværelset, da man bruger mere energi, og producere mere CO2? Nej tak til Bureaukrati, Privatlivskrænkelser og Feudali...

2. aug 2018 23:03Hvilken del af global opvarmning var det...

Re: Nej vi er ikke bange, det er bare for dyrt.

Jeg tænker de 3 tiltag jeg kom med vil det ikke være nok ? Jeg kan god se hvor du gerne vil hen, men jeg forholder mig stærkt kritisk over for 2 af de 3 nævnte forsag. 2 barns politiken kan man jo sige at vi i Danmark allerede har: http://www.dst.dk/Site/Dst/Udgivelser/GetP... "Fra 1970...

1. aug 2018 12:49Hvilken del af global opvarmning var det...

Re: Tropisk sommer/ CO2 til brændstof.

Hvis vi vil have et bekvemt og behageligt liv for os selv og ikke mindst vore efterkommere bliver vi nødt til at indpasse vores levevis til hvad "rumskibet" kan holde til og kapere. @PHK Jeg kan 100% følge dig i dit seneste indlæg, og der er kun 3 ting som jeg vil tilføje. 1) Straf ikke ...

30. jul 2018 11:19Hvilken del af global opvarmning var det...

Re: Adfærdsregulerende afgifter

Den er allerede i brug i Sverige på NOx-afgifter for affaldsforbrændingsværker. Man har ikke en fast NOx-grænse. I stedet opkræver man afgift fra de værker, der har den højeste NOx-udledning og sender det opkrævede beløb retur til de værker, der har den laveste NOx-udledning. Så sørger konkurre...

29. jul 2018 3:44Hvilken del af global opvarmning var det...

Re: Næste valgperiode.

Jeg tror faktisk det ville reducere CO2 hurtigere hvis vi kunne få bilindustrien til at gå ned med et brag, så deres produktionsfaciliteter kan blive solgt på tvangsauktion til nogen der vil bygge elbiler. Nu kommenterede jeg på bilindustrien i Danmark, men hvis du kan omstille produktion...

27. jul 2018 18:53Hvilken del af global opvarmning var det...

Re: Næste valgperiode.

Jeg forstår ikke modviljen mod at ramme dem som har mindst. Hvis du vil lave fordelingspolitik, så gør det ved at flytte nogle penge til dem som har mindst. For min skyld kan du tage alle de penge som kommer ind i kulstofatomafgift (fedt ord) og bruge dem direkte til at give løntilskud til de l...

27. jul 2018 12:50Hvilken del af global opvarmning var det...

Re: Næste valgperiode.

Jeg ville starte med at brandbeskatte alle fossile kulstofatomer over en kam, lad os sige noget der svarer til ti kroner per liter motorbrændstof (= en fordobling) og jeg ville gøre det helt klart at den skat vil fortsætte med at stige, og stige hurtigt, indtil Danmark er CO2 neutralt Hvo...

27. jul 2018 4:10Hvilken del af global opvarmning var det...