Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

William Skov

William Skov

Kommentarer

Re: Forsikringsselskabet?

Husk på at det er et liberalprivatiseret selskab. DB Cargo er da ejet af den tyske stat. Så helt privat er det vel ikke.

21. aug 2019 10:27DSB: Ulykkestog bør destrueres

Re: Herunder også gode jernbaneforbindelser til Europa.....

Hvis nu man startede med at udvide den ensporede jernbanestrækning mellem Tinglev og Padborg til to spor, ville man langt, langt hurtigere end en Femern-forbindelse få udvidet kapaciteten for tog til resten af Europa. Når man kører på denne strækning, vil man ofte opleve, at et tog i den ene ...

15. jul 2019 21:13Tyske miljøorganisationer vil stoppe Femern-godkendelse med 600 siders klage

Re: El-only? Hvem skal betale?

Du er vel godt klar over, at der ikke findes eldrevne lastbiler, undtagen en enkelt model på tegnebrædtet? Forestiller du dig at vi skal til at flytte varer med rickshaws eller oksekærer? Varerne skal krydse forbindelserne på tog. Det er faktisk økonomisk muligt, selvom nogen mener det ...

29. jun 2019 21:09El-Only Femern-tunnel

Re: Det er allerede regnet med

En af forudsætningerne for prisen på Femern Bælt-tunnellen er at der ikke skal bygges så mange ventilationsskakter som ellers kræves. Det er netop fordi man forudsætter at trafikkens forurening bliver så lav, at det meste ventilation kan klares ved den pumpeeffekt som trafikken selv skaber. Nå...

29. jun 2019 21:06El-Only Femern-tunnel

Re: Gods

Brændbart, farligt gods igennem tunnelen på eltog? Du er godt klar over at den slags gods er forbudt i den fransk-britiske kanaltunnel, det bliver sejlet over. Hvorfor mon? Du er vel godt klar over at jernbanen er den aller mest sikre transportform på landjorden? Der kører dagligt brandba...

29. jun 2019 21:01El-Only Femern-tunnel

Løsningen bør anvendes i resten af landet

Det er faktisk en fremragende løsning. Den er billig at etablere. Man kan stadig køre tog med ATC, dvs at godslokomotiver ikke behøver at få ETCS og der kan stadig køres med veterantog. Staten vil ikke betale de fulde omkostninger, så derved er det en god løsning. Derfor ville det være en god lø...

16. maj 2019 23:19Ny plan B for signal-skandalen: En halv - og helt uprøvet - digitalisering

Re: Hvad har man gjort ved

Hvad har man gjort ved immuniseringen på de strækninger, der allerede er elektrificeret, og hvor der stadig er gamle signaler? Der har man immuniseret det gamle signalsystem. Dengang kunne det betale sig, da det kan afskrives over 20+ år. Her i dag mener Bdk ikke at det kan betale sig gru...

16. maj 2019 23:12Ny plan B for signal-skandalen: En halv - og helt uprøvet - digitalisering

Re: Fornuftig forbrug af pengene ...

Så vidt jeg kan se på jernbanen.dk er det vist tvivlsomt at der i hele taget eksisterer vognbjørne i DK! Jo, hvores lokale marine service har nogle stykker, ombygget til båd trailere. Men selv Dansk Jernbane Klub bruger almindelige blokvogne, når de skal have flyttet materiel af landevejen. ...

16. apr 2019 21:52Syddansk regionsrådsformand: Brug pengene fra aflyst omfartsvej på dobbeltspor til Padborg

Re: Fornuftig forbrug af pengene ...

William/ Harry - selvfølgelig er et angreb det bedste forsvar; men jeg synes at det ville klæde jer først at svare på spørgsmålene eks. vis: Hvor mange bjørnevogne findes der lige i DK indenfor 200 km? I dag findes der ikke nogen. Men de kan nemt leveres og enhver trækker kan nemt udst...

13. apr 2019 22:36Syddansk regionsrådsformand: Brug pengene fra aflyst omfartsvej på dobbeltspor til Padborg

Re: Fornuftig forbrug af pengene ...

Bemærk lige de tre mænd på rangertrækket, det koster ! Lige for at nævne det. I Danmark kan vi med vores MK rangerlokomotiver radiostyre dem, så rangisten kan også være lokofører. Derved behøver man kun en-to mand til 1000 ton tog. Hvor mange chauffører skal man bruge til at flytte 700 ton...

13. apr 2019 21:18Syddansk regionsrådsformand: Brug pengene fra aflyst omfartsvej på dobbeltspor til Padborg