Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Klaus Nielsen

Klaus Nielsen

Kommentarer

Re: Skoda Citigo vs Mercedes kontra DSB´s valg..

Der er lavet præ kval og dermed er der ser på tilbud fra mere end en leverandør. DSB valgte så modellen med forhandling før tilbud. De har derfor set prisindiktioner fra Skoda og Bombardier og kan derfor vurdere Siemens pris. Jeg synes den er kørt intelligent, omend det havde været bedre om Skod...

20. mar 2018 15:50Generalprøven på fremtidens tog: Kun én ud af tre leverandører bød på DSB's lokomotiver

Re: 160 km/t vs 200 km/t

Jeg fandt det meget sagligt, omend du burde have husket disclaimer som du har på jernbanen.dk

20. mar 2018 15:48Generalprøven på fremtidens tog: Kun én ud af tre leverandører bød på DSB's lokomotiver

Re: Hyldevare -goddav do!

Bombardier kan - de valgte blot ikke at søge godkendelsen http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id...

20. mar 2018 8:06Generalprøven på fremtidens tog: Kun én ud af tre leverandører bød på DSB's lokomotiver

Re: Undskyld min uvidenhed

ja, du kan finde det i arkivet. De eksisterende forbindelser kan ikke bruges, de skal jo bruges til når det eksistensen system skal anvendes.

19. mar 2018 16:27Efter milliardfordyrelser og syv års forsinkelse: Dobbeltdækkere kan vælte ny signalplan

Re: Fremskydelse?

De leveres med ECTS og jeg antager Siemens vælger at bruge deres eget. Onboard aftalen med Alstom er kun til den eksisterende flåde af køretøjer

19. mar 2018 16:25Her er Danmarks nye el-lokomotiv

Re: Undskyld min uvidenhed

Problemer er ikke at sætte et par computere op i toget. Det er at trække ledninger til alle de systemer der skal integreres med. Det skal kommunikere med bremser, kobling, døre, traktion osv osv. Der er artikler om installationen onboard for et par måneder siden med god viden om emnet

17. mar 2018 9:39Efter milliardfordyrelser og syv års forsinkelse: Dobbeltdækkere kan vælte ny signalplan

Re: Personangreb.

Man har da netop valgt ikke at lave den engelske model, da de privatiserede alt. Her bibeholdes ansvaret hos DSB som så outsourcer dele af driften

16. dec 2017 7:56Førerløse S-tog: Danmark bliver igen first mover på stort jernbaneprojekt

Re: Nærumbanen

Ja - de skal blot have et lokomotiv til at trække det som de allerede har. Signalanlægget ændres jo ikke ved overgang til førerløs - det er blot en option i det leverede anlæg

16. dec 2017 7:54Førerløse S-tog: Danmark bliver igen first mover på stort jernbaneprojekt

Ros til ministeriet herfra

Det er skønt at se deltagelsen i dialogen, med gode saglige indlæg. At flere så er uenige med udtalelserne er en anden sag og gør det ikke passende med personangreb

14. dec 2017 21:37Førerløse S-tog: Danmark bliver igen first mover på stort jernbaneprojekt

Re: Latterligt projekt!

Ringbanen kan være oppe at køre 2-3 år efter det nye signalanlæg er implementeret. Pointen er der skiftes i takt med de eksisterende tog skal skiftes grundet slid. Alternativet er at skrotte velfungerende tog

13. dec 2017 11:55S-tog bliver førerløse - privat selskab overtager fra DSB