Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bjarne Schytte

Bjarne Schytte

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Afsporinger

Nogen vil måske tænke, at nu har jernbanerne i årevis været forskånet for ulykker med sættevogne som mulig årsag, men det er jo ikke usædvanligt at godstog m.fl. afsporer og vælter. Det må have topprioritet, at lommevognene og deres last (trailerne o.a.) ved tilsvarende ulykker ikke spredes udove...

8. jan 2019 16:28Havarikommission: Godstog kan køre rundt med ulåste vogne, selv om alle regler er overholdt

Sporspærringer

De seneste år har DSB/Banedanmark haft mange totale sporspærringer gennem flere måneder, hvor passagerne/pendlerne jages over i togbusser! Samtidig er prisen i samme periode, på både mikrobiler og benzin, faldet! Det er indlysende, at den udvikling er "gift" for banen. Både DSB og Banedanmark e...

30. sep 2018 10:54Ugens debat: Hvem har skylden for passagerflugten fra DSB?

Re: Hyldevare -goddav do!

Ja, hvorfor skulle man også købe lokomotiver der kan køre 200 km/t? I løbet af få år skulle vi gerne ha´ Timemodellen på plads! Denne hastighedsopgradering forudsætter, at strækningshastigheden øges til op imod 200 km/t! DSB skal vel ikke spænde ben for sig selv ved at investere i lokomotiver,...

20. mar 2018 9:51Generalprøven på fremtidens tog: Kun én ud af tre leverandører bød på DSB's lokomotiver

Re: Fremskydelse?

Finansudvalget skal jo først godkende aftalen/indkøbet, før ordren bliver placeret (effektueret). Men, Siemens ordrebøger er godt bookede, så det kan næppe lade sig gøre at fremskynde ordren medmindre, man kan "bytte" med nogle af de mange andre aftagere. Endvidere skal der tages højde for, at s...

14. mar 2018 9:57Her er Danmarks nye el-lokomotiv

Re: Civil ulydighed?

Det er fortsat således, at både DSB og flere politiske partier (Togfonden DK) har et ønske/vision om at gennemføre Timemodellen, som måske bekendt meget fornuftigt går ud på at reducere rejsetiden mellem de største byer (fx Århus - Ålborg) til en time! Netop anskaffelsen af de nye lokomotiver vi...

13. mar 2018 21:47Her er Danmarks nye el-lokomotiv

Re: Acceleration

Se forskellige spec. fra Wiki her: https://en.wikipedia.org/wiki/Vectron_(loc... herunder hvilke lande der anvender de forskellige modeller.

13. mar 2018 14:18Her er Danmarks nye el-lokomotiv

Glimrende valg

Det er et udmærket og godt gennemprøvet lokomotiv, som er produceret i et stort antal, som DSB har valgt. Slut med at være first mover! Det er selvfølgelig hensigtsmæssigt at man vælger en løsning, hvor trækkraften er uafhængig af passagertransporten/togvognene. På et tidspunkt skal dobbeltdækker...

13. mar 2018 13:55Her er Danmarks nye el-lokomotiv

Re: MR togsæt

Det fremgår af nogle artikler, at DSB igen indsætter MR-togsæt i Jylland og flytter flere IC4´ere til Sjælland. Det ville i øvrigt være interessant at få en status på igangværende IC4´ere. En af de store udfordringer for DSB er selvfølgelig, at dobbeltdækkerne er nogle gevaldige "perronryddere...

24. feb 2018 9:12Mangel på nye aksler: ME-lokomotiver risikerer at stå længe på værksted

Re: Danmark er for lille...

Ros til Ingeniøren! Det er en glimrende kronik. Det vil jo fortsat være således, at der vil køre regionaltog, der kan betjene mindre stationer med et svagere passagergrundlag. Det må være på høje tid, at togtrafikken får et serviceløft, og det gælder i særdeleshed hurtige og servicevenlige forbi...

9. feb 2018 10:01Leder: Eltog med kun 200 km/t er en halvhjertet satsning

Udskiftning af aksler?

Lyder det ikke meget optimistisk, at DSB skulle være i stand til at have en robust køreplan klar til d. 23, marts i år, og hvordan kan man så nøjagtigt oplyse en dato? Det er andetsteds oplyst, at DSB kun har ganske få reserveaksler til litra ME. Hvis der er tale om metaltræthed i akslerne, sk...

2. feb 2018 10:33DSB var advaret: 13. september knækkede en aksel på ME 1532