Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lars Bjerregaard

Lars Bjerregaard

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Etableringsomkostninger

Cykelstien er der typisk i forvejen. En busbane koster en stribe maling. Etableringsomkostningerne af en letbane går i skyerne, allerede før der kører en enkelt skinnebus. Miljø, jojo, vi er midt i en udvikling af et fremtidigt energisystem til afkoblede enheder. Kulkraft er heller ikke ligefre...

25. jun 2018 12:17Trafikøkonom: Letbanen er ikke hurtigere end en gammel cykel

Busbaner

Når tog ikke virker indsætter man såkaldte "Togbusser". Sporvognen blev udfaset af storbyer fordi busser gjorde det bedre. Konceptet har ikke ændret sig så markant, at det giver mening at overveje et skift tilbage. Forbedring/forringelsen er separate baner i midten af færdselsåren. Hvad var der ...

25. jun 2018 10:07Trafikøkonom: Letbanen er ikke hurtigere end en gammel cykel

Re: Glimrende beslutning nu mangler vi bare

Hele missæren om IC4 kunne have været undgået ved at opdatere IC3 fra starten af. Pille alt ud, skille det hele ad og erstatte de dele, der ikke kunne holde 20 år. Det ville have givet os "Gode Tog til Alle", som vist var DSB' slogan for en 10 års tid tilbage. Og ja, så mangler vi bare at d...

25. okt 2017 12:49IC3-togene skal renoveres for 385 millioner for at dække ind for IC4

Overgangsordning

Skrald IC3 ned til det bare metal og genopbyg med nye dele. Så har vi et fuldt funktionsdygtigt tog, som kan samles af 5 sæt diesel og el-tog - i lang tid efter el-togenes introduktion. Og sælg så IC4 til højestbydende.

13. okt 2017 14:03Analyse: Efter 17 år lapper DSB stadig IC4 efter 'forhåndenværende søms princip'

Sælg IC4 og opgradér IC3

IC4 var aldrig et kvalitetsprodukt og det bliver aldrig så godt som de gamle IC3 tog. Hvad om man skrællede IC3 togene ned til metallet og genopbyggede dem med nye dele. Så var der "nye" tog i yderligere 30 år.

12. okt 2017 12:06Ny beretning om IC4-mareridtet: DSB ansatte alt for få på værkstederne