Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Alexandre Flammang

Alexandre Flammang

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Mon de husker krav til cybersikkerhed denne gang?

Mon Danmarks største offentlige IT-projekt husker at stille krav til cybersikkerhed i denne nye kontrakt, når Banedanmark nu måtte lære det på den hårde måde for nyligt: https://www.version2.dk/artikel/banedanmar...

5. feb 2019 9:42Banedanmark opgiver erstatning for den mest forsinkede del af nye togsignaler

Noget siger mig

Noget siger mig futtogssektoren har brug for at sætte plan b i dårligt lys fordi plan a snart bliver ramt af endnu en fordyrelse, som de lige skal have godkendt. Det får de helt sikkert, da de har fat i den lange ende. Dertil kommer at næsten ingen af de folkevalgte har respekt for andre folks...

24. nov 2018 20:29Signal-skandalen: Så røg plan B i vasken

Re: Hvornår er det afprøvet?

Ruter kan håndteres en computer, som er simplere at udvikle til og skal ikke testes i samme grad, som sikkerhedskritiske funktioner. I virkeligheden det mest skræmmende, hvis det er jernbanesektorens fremherskende forståelse af it-sikkerheden i Danmarks største offentlige it-projekt.. Et ...

3. sep 2018 7:59Tidligere DSB-sikkerhedschef: »Enhver sikkerhedschefs mareridt«

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Sikkerhed på bane har været altid bekostelig, da niveauet for sikkerhed er ret høj Jf Deloitte's rapport sikrer man tilsyneladende robusthed overfor eksempelvis cyberangreb, ved at planlægge yderligere installation af nye GSM-R master. Hvis nogen forstår det som cybersikkerhed, undre...

23. maj 2018 22:17Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Svanesang

Velkommen til 2. akt af Kejserens Nye Klæder, akkompagneret af den store togbanes svanesang.

16. mar 2018 9:34Efter milliardfordyrelser og syv års forsinkelse: Dobbeltdækkere kan vælte ny signalplan

Re: Skub i gang...

Det virker som om der er "first mover" trauma, og det slår så al logik fra. Hvis banesektoren pinedød skal være first mover, så lad det være inden for stærkstrøm, jern, jord, beton og grus, men for Guds skyld ikke udvikling, forvaltning og anvendelse af operationelle it-systemer

9. jan 2018 12:09DTU-notat: Batteritog kan erstatte elledninger langs en del af de danske skinner

Re: S-tog interagere med anden trafik

Rambøll har for Transport, Bygning og Boligministeriet undersøgt Ja, Gud bedre det

14. dec 2017 12:45Førerløse S-tog: Danmark bliver igen first mover på stort jernbaneprojekt

Kollektiv psykose?

Nye skattekroner til højrisikable IT-projekter i en banesektor, der lider af IT- og IT-sikkerhedsmongolisme (gælder også leverandører, embedsværk, politiske beslutningstagere osv). Det ligner desværre en kollektiv psykose :(

13. dec 2017 8:13DSB's S-tog skal gøres førerløse, og driften sendes i udbud

"Der kommer ikke en krone mere fra Dansk Folkeparti"

Ja, den er go' Kim :) Kim Christiansen svarede jo "ikke nogen" da Radio 24/7 den 15. juni 2017 spurgte ham "Hvor mange yderligere forsinkelser er du parat til at acceptere?", og nu har han jo tilsyneladende accepteret 7 år ekstra. Udtalelsen falder på minuttal 54 her

21. nov 2017 16:47Knald eller fald: Fejler IC3-ombygningen, bliver de nye togsignaler endnu en milliard dyrere