Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Robert Grandt

Robert Grandt

Kommentarer

Re: Fotovognes ubetydelighed for trafiksikkerheden

Hvilken relevans har førerens nationalitet for farligheden af filmkigning? Bliver det mindre farligt for os andre, hvis den filmkiggende chauffør ikke er dansk? Kommenterer vi her på dansk? Hvis det er 1:100 der er danske filmkiggere, hvad så med de 99 udenlandske? Hvis man på en eller ...

24. jan 2019 10:07Antallet af trafikdræbte falder ikke længere - flere tilskadekomne

Re: Fotovognes ubetydelighed for trafiksikkerheden

Men så vil det vil være et indgreb overfor lastbilchauffører der har vænnet sig til at kunne se film mens de kører på motorvejen (prøv blot en tur i et højt køretøj) Nu har jeg som lastbilchauffør siddet millionvis af kilometre i den rigtige højde til de omtalte iagttagelser. - Og d...

21. jan 2019 17:32Antallet af trafikdræbte falder ikke længere - flere tilskadekomne

Opmærksomhed - opmærksomhed -

Opmærksomhed - opmærksomhed - opmærksomhed Havde man fokuseret på manglen på opmærksomhed i trafikken de seneste 30 år, så havde tallene utvivlsomt set bedre ud. I stedet kværnede man løs om fart &seler i et væk i 30 år. Mindre fart & mere seler afbøder blot konsekvenserne af manglende opmærksom...

21. jan 2019 16:45Antallet af trafikdræbte falder ikke længere - flere tilskadekomne

Som beskrevet i artiklen, så

Som beskrevet i artiklen, så er brændselsceller så meget mere brugbare i virkelighedens udfordringer end ren batteridrift. Således kan Tesla Semi på lastbilområdet måske allerede se sig slået af Nikola One inden produktionerne er gået i gang.

11. jan 2019 15:37Brint og brændselsceller giver drone 70 minutters flyvetid

Re: Den principielle fejlårsag

Hvad er risikoen for at en sættevogn ikke er låst fast til trækkeren på landevejen? Der tabes mange sætteevogne fra trækkere dagligt i Europa. Helt uvidenskabligt (!), tabes der nok mindst 5 om dagen i Danmark. Ofte vil dok. mangle, fordi det sker på et lukket område og fordi det ikke pynt...

10. jan 2019 10:07Forbud mod lastbiltrailere på godstog kan føre til flere ulykker på vejene

Re: Tidspres svækker sikkerheden

Det er nok bedre at se på DB Cargo Vs Hector Rail, eftersom DSB ikke kører med gods længere. Undskyld jeg ikke fik nævnt Hectorrail. TX Logistik havde jeg heller ikke nævnt. DSB var vel de oprindelige godstransportører på skinnerne i DK eller?

10. jan 2019 9:49Trafikstyrelsen udsteder øjeblikkeligt forbud mod sættevogne på jernbanen

Re: Tidspres svækker sikkerheden

Som i andre sager, hvor arbejdsgiveren profiterer på at der bliver set stort på sikkerhedsprocedurer, er det naturligvis arbejdsgiveren, der skal have en klækkelig bøde. Det kan være interessant om man kan afdække forskelle i sikkerhedsprocedurer, mellem f.eks. DSB og DB Cargo. Måske kan ...

9. jan 2019 23:19Trafikstyrelsen udsteder øjeblikkeligt forbud mod sættevogne på jernbanen

Er der nogle der kan byde ind

Er der nogle der kan byde ind med en stigning på risiko for ulykke med en sættevogn, i det forhold om den står i en lommevogn eller og den er spændt efter en sættevognstrækker? Logikken siger at det må være farligere med en sættevogn på vejen kontra på skinner. Men hvad er ratio mon? 1:10 1:100...

8. jan 2019 16:51Trafikstyrelsen udsteder øjeblikkeligt forbud mod sættevogne på jernbanen

Her er en glimrende video som

Her er en glimrende video som DR har optaget på kombiterminalen i Malmö. Den viser forløbet hvor kongebolten går i indgreb i skamlen, under normale omstændigheder: https://www.dr.dk/nyheder/indland/ekspert-...

5. jan 2019 18:32GRAFIK: Sådan burde lastbilstrailer være fastgjort til ulykkestog

Re: Kun en Kørselsretning ?

Dels tror jeg lommevognen er forstærket i bunden ved støttebenene, dels tror jeg ikke man vil have det forstyrende element i vognens sikkerhed (står den på støttebenene eller er tappen i hullet) og dels tror jeg, at traileren er taget af lastbilen med benene oppe Karsten. Selvom støtteben...

4. jan 2019 18:43GRAFIK: Sådan burde lastbilstrailer være fastgjort til ulykkestog