Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Anders Hansen

Anders Hansen

Kommentarer

Overskriften vildleder

Dieselbilen har fået den samme høje rating som elbilerne fordi den holder sig under de fastsatte grænser for de målte emmisioner. Fx er testens grænseværdi for NOx sat til 30 mg per km. Når bilen holder sig under grænseværdierne for alle emmissioner får den topkarakteren. Men det gør den jo ikk...

15. aug 2019 15:18Dieselbil får topkarakter i test af luftkvalitet: Mercedes får samme karakter som en elbil

Re: Det lyder umiddelbart

De laver nok andre ting også. Og vedligeholdelsen af modellen handler nok om mere end blot at sætte nogle nye tal ind en gang i mellem. Tænker det er den her forskergruppe, der er tale om: http://www.sustainability.man.dtu.dk/engli...

21. jun 2019 12:17DTU fyrer 25 forskere bag klimapolitisk model

Re: "Et brændstof for fremtiden

Står fly for 1% af CO2, så er den steget til 1.263% ? Så er der måske andre steder vi skal sætte ind? Jo, men fly står jo også for en relativ beskeden del af transportarbejdet.

15. maj 2019 11:52Danmark er ét af kun fire EU-lande med nul flyafgifter

Re: Er der nogle der kan fortælle mig

Jeg tror størstedelen af "skatter og afgifter" er lufthavnsafgiften, altså den betaling lufthavnen tager for at flyselskaberne kan lande og lette derfra.

15. maj 2019 9:32Danmark er ét af kun fire EU-lande med nul flyafgifter

Lektoren fortæller, at

Lektoren fortæller, at elektronikaffald ofte »blot hakkes som persille« i en shredder og eksporteres til Elfenbenskysten, Polen og Libanon, hvor vi ikke aner, hvad der sker med det. Det tror jeg ikke rigtig passer. Shredderaffaldet bliver primært deponeret eller brændt i forbrændingsanlæggene...

13. maj 2019 15:31Forsker var en tur på genbrugspladsen: Umuligt at reparere moderne støvsugere

Re: Magen til syltekrukke!

Ja, jeg forstår virkelig heller ikke problemet. Landmændene burde da vide, at diger som udgangspunkt er fredede. Ellers har deres interesseorganisationer ikke gjort deres formidlingsarbejde godt nok. At de så ikke er kortlagt grundigt nok er jo ikke en undskyldning for at grave dem væk. Det er ...

6. maj 2019 11:39Historiske diger skal kortlægges på ny

Er forureningen fordoblet

Er det omkostningerne eller forureningen der er fordoblet?

2. maj 2019 11:38Luftforureningen er dobbelt så slem som ventet: Minister fastholder milde miljøzoner

Re: Andre større flaskehalse

@ Bent. Det du har fundet handler om den eksisterende bro som skal vedligeholdes for evt at kunne holde til ekstra traffik hvis den bliver en del af løsningen over Femernsund, hvilket ikke er politisk behandlet endnu. Jeg snakkede om den dobbeltsporede jernbane (foruden Femernsund). Det er lidt...

16. apr 2019 11:41Godsoperatør: Kun ét spor i Sønderjylland vil sende flere lastbiler på vejene

Re: Andre større flaskehalse

Det forventes tidligst i 2028 + 7 år = 2035. Og altså ikke Femernsundbroen. Ifølge DB Netze, planlægger de at færdiggøre jernbaneforbindelsen noget før det. Det kan selvfølgelig skride, men de er allerede et godt stykke med planlægningen: https://www.anbindung-fbq.de/de/

15. apr 2019 14:45Godsoperatør: Kun ét spor i Sønderjylland vil sende flere lastbiler på vejene

Andre større flaskehalse

Den enkeltsporede bane bliver vel først for alvor et problem, når de større flaskehalse (Vestfyn og Kastrupbanen) bliver udbedret. Den nye bane over Vestfyn står til at blive bygget henimod 2031, hvis man går i gang med byggeriet i 2024. Og til den tid er Femern-forbindelsen forhåbentlig færdiggj...

15. apr 2019 11:00Godsoperatør: Kun ét spor i Sønderjylland vil sende flere lastbiler på vejene