close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Ketill Jacobsen

Ketill Jacobsen

Kommentarer

Re: Heldigt at Kina

Bygger så meget Atom-kraft som de gør. Atom-kraft vil utgjøre 4-6% av strømproduksjonen i Kina i 2020. Alt er bedre enn kullkraft!

9. dec 2017 16:43 Bitcoin bruger lige så meget strøm som hele Danmark

Re: Hvad med økonomien?

Concorden er konstrueret ud fra en læresætning der siger at det alene er undertrykket på vingernes overside, der får flyet til at plane gennem luften, derfor var Concorden konstrueret med jetindsugninger der æder alt overtryk på vingernes underside, tilsvarende ses i nogen grad på jetjagere men...

9. dec 2017 1:05 Japan Airlines investerer i overlydsfly

Myter!

Sitat fra artikkelen: "I oktober måned kom det frem, at flere norske netselskaber kæmper med at holde elnettet stabilt, når de glade ejere af elbiler kører på weekend og vel ankommet til hytten sætter Teslaen i stikket". I informasjonssjef i en nettleverandør uttalte at elbiler kunne gi probleme...

30. nov 2017 0:23 Britisk rapport: Elbiler kan blive en gevinst for elnettet

Startraketter!

Når en først diskuterer urealistiske måter å fly opp i luften, må jo startraketter basert på hydrogen og oksygen være et opplagt svar (startraketter er i bruk for mange fly allerede). Raketten drar flyet opp i ønsket høyde (5.000 til 10.000 meter) og slippes deretter ned under en fallskjerm/vinge...

26. nov 2017 17:33 Første elflymotor klar til test

Re: Blot et nysgærrigt spørgsmål

Det store strømforbrug inden start kunne mindskes, hvis flyet sendes afsted med katapult fra særlige startbaner, som det bruges på hangarskibe. Et fly bruker ca 30 sekunder på rullebanen og ca 15 minutter opp til flyhøyde (ca 10.000 m). Det er derfor lite energi å spare med katapult, bare...

24. nov 2017 15:53 Første elflymotor klar til test

Latterlig diskusjon!

Diskusjonen om hvorvidt det 243 g CO2 per kWh i Danmark, synes jeg er latterlig og jeg vil prøve å begrunne hvorfor! 1) På sikt (fem, ti, tjue år?) skal utslippet av CO2 i forbindelse med strømproduksjon ned til 0, om så en skal bruke tvilsom biobrensel for å klare det. 2) I forhold til en fos...

9. nov 2017 13:02 Nyt EU-krav til bilers CO2-udledning er for slapt

Økonomisk mulig!

Dersom bilindustrien er redd for elbiler (batteribiler) så kan de jo satse på "business as usual" og produsere hybridbiler med lang rekkevidde (100 km og 20 kWh batteri for Golf-klasse bil). To utgangspunkt: 1) En Toyota Prius-hybrid koster ca det samme som en tilsvarende bil (diesel eller bensin...

9. nov 2017 0:38 Nyt EU-krav til bilers CO2-udledning er for slapt

Re: Tl;dr; - Det er dyrt at være first mover på et marked

Tesla S var et first mover projekt. At masseproducere biler er ikke, og det er det GM kan. Elon Musk burde have haft et tættere samarbejde med en bil producent, evt. direkte have købt en. Elon Musk er en mann med visjoner og store ambisjoner. Hans hovedmål er å...

4. nov 2017 22:05 Tesla taber penge – fordi det er svært at bygge biler

Re: Endnu et forfejlet megaprojekt

Pointen er, at det tager meget mere tid og er meget hamrende dyrere end nogen havde forestillet sig. Elon Musk startet utviklingen av Tesla Roadster i 2003. Allerede da var denne roadsteren et første trinn i en rakett. Trinn to var Model S som en dyr bil med høy kapasitet, deretter en dyr...

3. nov 2017 11:57 Tesla taber penge – fordi det er svært at bygge biler

Re: LOL?

artiklen omhandler ikke 'LoT' men derimod 'IoT' = Internet of Things!? (Hvilket Feilen var ikke større enn at jeg skrev feil, Lot i stedet for IoT!

28. okt 2017 23:54 Spådom: 125 milliarder IoT-enheder i 2030