Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Martin Leerbæk Pedersen

Martin Leerbæk Pedersen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Almindelig

I gamle dage havde vi en normalitets definition på 95%.. med alle de diagnoser, og især dem som påråber sig at 10% lider af dem, så er normal jo snart de 5% og dermed vel egentligt det eneste som der er behov for at diagnostiserer? Seriøst? Kværulantforrykt? Det er jo bare et ord for selvfedme og...

23. maj 2019 0:36Aha!

Hvordan kan et produkt være A+ mærket

Hvis det ikke kan repareres for under 20% af nyprisen og ikke er 90% genanvendeligt? Energimærkningen behøver jo ikke stå alene. Der er overflade nok på en vaskemaskine til endnu et klistermærke. Miljømærke: A++M.

13. maj 2019 22:00Forsker var en tur på genbrugspladsen: Umuligt at reparere moderne støvsugere

Re: Statisk A-vejekurve

Hej Marcel og Allan. Følsomheden er sådan set aftagende for det lavfrekvente med øget niveau. Phonkurverne er udtryk for lige hørestyrke, dvs at lydene opleves lige intense. så jo kurverne, så skal lidt mere gas på det lavfrekvente før det kommer igang, man skal op på 60db i 30 hz for at det høre...

8. apr 2019 1:27Spørg Fagfolket: Er det rigtigt, at man ikke kan måle støjen fra Tivolis fyrværkeri?

Re: Fin redegørelse

Hej Knud, misforholdet er optaget i de 10% som tillades at være stærkt generet ved grænseværdien. Det er ikke en videnskabelig grænseværdi, det er et kompromis som er funderet i politik, økonomi, rimelighed og stærk skelen til andre lande omkring os. Arbejdsmiljøgrænser er iøvrigt noget helt ande...

8. apr 2019 1:10Spørg Fagfolket: Er det rigtigt, at man ikke kan måle støjen fra Tivolis fyrværkeri?

Hvis vi skal flytte folk fra

Hvis vi skal flytte folk fra motorvejen til offentlig, så skal nettet udbygges, og det er en klar case, for bilen er det nemme valg, den kan jo komme over det hele. Jeg tager sjældent bus og tog.

29. mar 2019 10:30Legobanen

Hej Poul-Henning,

Hej Poul-Henning, uagtet skrænten. skynd dig at kræve en redegørelse for både støj og vibrationsforhold i forbindelse med materialpladsen - hvis ikke jeg tager helt fejl her, så har de tænkt sig at køre med svære lastbiler over ujævnt terræn 2-5m fra dine servere og husets fundament. De skal s...

26. feb 2019 13:04Find N fejl

Meningen med livet er jo at

Meningen med livet er jo at tjene penge? https://www.facebook.com/Debatten/videos/h... Hvorfor har vi overladt definitionen af det gode liv til bogholdere og aktionære? Vores nuværende samfund og rigdom er skabt af børn som voksede op med fri leg uden opsyn.

5. feb 2019 12:07Har vi ingen skam i livet ?

Re: lidt skæve tal

jeg forstår den slet ikke!: Hvis 3dB indebærer en fordobling (af amplituden), må 16 dB vel betyde 32 gange så megen støj - målt på signalets amplitude!? 3dB indebære en fordobling af effekten, så ja 32 gange så meget akustisk energi. trykket fordobles med 6dB. hørestyrken med 10dB (...

18. dec 2018 15:36Nye F-35-kampfly larmer op til fire gange mere end forgængeren

Re: citat"Det skyldes, at motoren

Tommy - jamen - jeg præciserer gerne mit spørgsmål! Er der nogen grund, til at F35 ikke kan lette på 3 km landingsbane i Skrydstrup uden efterbrænder? både og, normalt kan de nok sagtens gå på vingerne uden efterbrænder - men ikke når alarmen går. Så er det op og af sted.

18. dec 2018 15:22Nye F-35-kampfly larmer op til fire gange mere end forgængeren

lidt skæve tal

Jeg synes at sammenhængen mellem 16dB og 4 gange så meget larm er lidt sjov, for rent støjmæssigt giver den ringe mening. Jeg kan se fra rapporten at konsekvens arealet er 4 gange så stort fra F16 til F35 (55dB - kurven), fra ca. 25km2 til 100km2 - energimæssigt er det 32 gange så meget akustisk ...

17. dec 2018 12:48Nye F-35-kampfly larmer op til fire gange mere end forgængeren