Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Michael Larsen

Michael Larsen

Kommentarer

Lokomotiver der skubber forurener ikke inde i togvognene

Løsningen er ligetil, men ubekvem for DSB, fordi den kræver omrangering, fx på Østerport Station af de tog, som kommer fra Nykøbing Falster: Sæt lokomotivet bagest i togstammen, hvor det allerede nu befinder sig på den ene vej, ud eller, hjem, hvis der ikke omrangeres, når toget ved endestationen...

5. jul 2017 9:42Ingen regler beskytter togpersonale mod ultrafine partikler

BAC 50

BAC 50 må være benzalkoniumklorid, et konserveringsmiddel, som kan hæmme vækst af alger på fugtige steder.

30. jun 2017 23:30Mærsk udledte store mængder kemikalier i Nordsøen

Spænd hesten bag vognen og alle væsentlige problemer er løst!

Udstødningen fra lokomotiverne mærkes ikke inde i vognene, når lokomotiverne skubber i stedet for at trække. Toget kan styres fra begge ender, uanset om lokomotivet er for eller bag. Det er angiveligt let at flytte lokomotivet til den modsatte ende på Nykøbing Falster station, mens det kniber med...

19. feb 2016 20:44Lang vej endnu, før DSB får bugt med partiklerne fra storforurenende tog