Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Kurt Bentsen

Kurt Bentsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Ikke første gang C-130 har

Ikke første gang C-130 har døjet med revner i vingerne. Nogen der kan huske denne? https://www.youtube.com/watch?v=ybYeJVh1cew Den medførte også en grounding af mange fly med efterfølgende udskiftning af defekte vingebokse.

16. aug 2019 11:06Forsvarets Hercules-fly skal undersøges for revner ved vingerne

Re: Spørgsmål fra en flydummy

Nej, det er fast procedure at nulstille højdemåleren til den aktuelle barometerstand på lufthavnen QNH, således at højdemåleren viser højden over banen. Normalt flyver man i øvrigt efter trykhøjdemåler stillet til en barometerstand på 1013 mBar, det betyder at alle fly i et område har den sam...

13. aug 2019 16:45Havareret popstjerne-fly ramte antenner 400 meter før Tirstrups landingsbane

Re: Cessna

flyet kunne vel tænkes at være udstyret med en radarhøjdemåler!? Nu skrev Dan "Altimeter", så jeg må formode det også var det han mente...

12. aug 2019 15:30Havareret popstjerne-fly ramte antenner 400 meter før Tirstrups landingsbane

Re: Cessna

Som altid et kvalificeret indspark fra din side Dan. På østvendt bane ved Aarhus lufthan, vil højdemåleren vise cirka 80 fod når flyet er en meter over banen, og ikke 3 fod som du skriver. Kan du regne ud hvorfor?

12. aug 2019 12:41Havareret popstjerne-fly ramte antenner 400 meter før Tirstrups landingsbane

Re: The Times of Israel

Er ikke pilot, men ved dog at de ikke bruger GPS til at lande med. Ved instrumentlanding følges signalet fra en radiosender for enden af landingsbanen. Ikke helt sandt. De fleste moderne fly kan idag flyve GPS anflyvninger. Disse er smarte da de ikke kræver dyrt udstyr på jorden der ofte ...

30. jun 2019 11:37Israel anklager Rusland for at forstyrre GPS-signal

Re: The Times of Israel

Kunne man forstille sig at GPS jammeren ikke står på luftbasen, men et sted på bjergkæden umiddelbart øst for? Det er alment kendt at diverse radarstyrede missil systemer gerne skal placeres så højt som muligt, for at deres søgeradar kan opfange lavtgående fly på større afstande, og dermed gøre d...

30. jun 2019 10:02Israel anklager Rusland for at forstyrre GPS-signal

Dan, Vidste du at...

Det er ikke mig der er irrationel. Flight recorder var så skadet at mediet ikke længere var i den. Det er ikke direkte utænkeligt den er designet til at overleve som det sidste. Vidste du at.... Kampfly ikke er udstyret med en crash survivable flight data recorder som på passagerfly? Ka...

27. jun 2019 2:22Fløj F-35 direkte i havet: Rumlig desorientering kan være forklaringen

Re: Vejrforhold?

Hvordan var sigtbarheden? hvis det var i klart dagslys så lyder spatial desorientation ikke helt troværdigt i mine ører med mindre han med vilje havde tumlet rundt i lav højde. Det var nat og piloten brugte nattesynsbriller. En af de kendte farer ved brug af disse er Spatial Disorientatio...

26. jun 2019 18:56Fløj F-35 direkte i havet: Rumlig desorientering kan være forklaringen

Re: Ilt problemer en mulig grund?

60000 fod i minuttet er bare ikke nok for at få tallene i artiklen til at hænge sammen. Hænger fint sammen i min optik. Fra F-16 rapporten kan det på side 16 ses at flyet opnåede 57500 fod pr minut med 55 graders dykvinkel og "kun" 560 knob. Man kan jo for sjov prøve at regne på hvad 90 g...

19. jun 2019 20:57Fløj F-35 direkte i havet: Rumlig desorientering kan være forklaringen

Re: Ilt problemer en mulig grund?

Nok næppe kabinetrykket der har gjort en forskel, da der ikke er trykstyring i en F-35. Der er vel en årsag til man sidder med ånderdrætsværn hele tiden og kun kan tage det af under 10.000 fod. Noget andet er at piloten "vælger" at nedstige med 64.000 fod i minuttet. Ikke at jeg har fløjet et ...

18. jun 2019 22:54Fløj F-35 direkte i havet: Rumlig desorientering kan være forklaringen