close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Simon Nemitz Nielsen

Simon Nemitz Nielsen

Kommentarer

Bremsemodstand

Mange moderne el-busser kan bremse på 3 måder: Bruge den trækkende motor som generator Benytte en elektrisk retarder Vandkølet bremsemodstand Sidst nævnte bruges hovedsageligt når batteriet er fuldt opladet og bliver leveret af danske Danotherm Electric

12. jul 2018 14:28Spørg Scientariet: Kan en elbil klare sig uden mekaniske bremser?

AIS

Kan det passe at den ikke har nogen AIS transmitter, eller har de bare ikke haft den tændt? Er klar over den virker ret "dårligt" neddykket, men ved overfladesejllads burde den kunne sende lidt...

11. aug 2017 8:17Stor eftersøgning i København: Ubåden Nautilus meldt savnet

Kritisk tilgang over for Scanlines

Jeg undres en smule over den manglende kritiske tilgang til den information/propaganda som Scandlines kommer med. Scandlines sejler pt kun fordi de har monopol på strækningen (= generer nem profit) og at de på den ene eller anden måde skal have fragtet kunder til deres grænsebutikker. Jeg mener ...

31. mar 2016 14:41Ministerium: Derfor betyder dagens trafik over Femern intet for tunnelen