Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Benny Knudsen

Benny Knudsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Energiregnskabet?

Er der nogen der har set på energiregnskab mellem et Maglev tog og et traditionelt eltog? Mig bekendt er virkningsgraden for en udfoldet 3-fase motor noget lavere end den velkendte roterende kortslutningsmotor. Men spændende som alternativ til flyets "spændetrøje"

22. jul 2019 10:34Tyskere har givet op: Men i Japan og nu Kina buldrer maglev-togene derudaf med 600 kilometer i timen

Ikke nok studiepladser - og ingeniørmangel?

Det er da helt ulogisk. Gælder det på landsplan - eller kun DTU? Hvorfor? Her kunne Ingeniøren passende vise sin landsdækkende vilje (?) og undersøge det nærmere.

8. jul 2019 13:10Færre unge søger ind på et ingeniørstudie

Re: Svansk materiel i Danmark

Nu har SJ og flere länstrafikselskabet jo den største del af OTU flåden, der både kan køre på DK og S kørespændinger og frekvens, og med begge ATC systemer. Det kan man vel egentlig godt kalde "svansk" materiel.

6. feb 2019 9:44Statens Järnvägar vil køre tog i Danmark

Re: Forstår ikke helt. Giv de trailere en ekstra lås!

Helt enig. Det må da være muligt at lave en hurtig CSM analyse på en ekstra låsning med remme / kæder på begge sider af en trailer. Jovist. Det koster materialer og arbejdstid, men så slipper vi da for ekstra sættevogne på vejene. Der er rigeligt i forvejen.

10. jan 2019 12:57Forbud mod lastbiltrailere på godstog kan føre til flere ulykker på vejene

Re: Kan vi ikke bare for een gangs skyld...

@Allan Olsen: OK. Jeg har brug for noget uddybning, for at forstå, hvad du skriver. Hvis der skal skydes en automatkobling frem på begge IC3-togsæt, og der kun er en person i det ene togsæt, hvordan skydes den så frem på det andet togsæt? På IC3 (IR4, OTU og MQ) sidder automatkoblingen fa...

30. okt 2018 11:42Fire togproducenter i spil til at levere Danmarks nye eltog

Re: Kan vi ikke bare for een gangs skyld...

Som jeg husker det, var hovedproblemet for IC4 i lang tid sammenkoblingen. Kravet var, at den skulle kunne udføres fra eet tog, hvor IC3 krævede en lokofører i hvert tog. Det fik man aldrig til at virke. Man fik i det hele taget aldrig sammenkobling under drift til at virke, men jeg ved ikke om...

29. okt 2018 15:11Fire togproducenter i spil til at levere Danmarks nye eltog

Det burde have været en reel test

Med det bjerg af risikoanalyser, der skal foretages inden for jernbanen, burde den situation være en veldefineret test af systemet, men samtidig burde der være alarmer for to toge på samme strækning mellem vigespor. Kunne det tænkes at de involverede ville fortælle lidt flere fakta, hvis ING stil...

30. aug 2018 7:56Kollisionskurs: To tog var 177 meter fra at støde sammen under signaltest

Oplevede noget lignende i 2001 i Rumænien

I 2001 leverede Bombardier nye Metrotog til Bukarest. Disse var klar til ATO, dvs. Metroføreren skulle tjekke og lukke passagerdørene og trykke på start. Så kørte toget selvstyret frem til næste station, stoppede og frigav dørene. Nu har jeg lært at det hedder Niveau 2.

12. mar 2018 19:11Selvkørende godstog skal køre 100 km/t

Re: https://ing.dk/sites/ing

Ad. 1: Akselenden bliver beskyttet med en plastslange. Det er den du ser som "gängor" Ad. 2: Det er en IC3 drivaksel. Her overføres kraften til akslen via en tandsæt på midten af akslen. Diesel-mekanisk traktion.

5. feb 2018 21:32VIDEO: DSB finder revnerne i togets aksler med en magnet

Flere tekniske fakta, tak!

Hvor ville det være dejligt hvis Ingeniøren kunne have en åben og saglig teknisk dialog med parterne, så vi kunne få flere fakta på bordet. I stedet får vi bare følelsesladede superlativer, der indirekte indikerer at teknikerstanden hos parterne er uduelige. Men iflg. juraen er er der radiotavshe...

10. nov 2017 13:36ANALYSE: IC4-skandale og signalkaos - en ekstremt giftig cocktail