Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Daniel Schledermann

Daniel Schledermann

Kommentarer

Re: Det virkelige problem er

Men det er tabu for ing.dk. Gu er det ej. Det bliver nævnt i hver eneste debat der har noget med klimaforandringer at gøre og det er lige så irrelevant som det er pointeløst. "Overbefolkning" (dvs de folk der nu engang er her) er et vilkår vi må forholde os til - med mindre naturligvis at...

14. nov 2018 19:3514 pct. tungere: Større mennesker får brug for mere mad

Re: Det er muligt at jeg bliver upopulær på den her

+2 -5 Skræmmende at nogen faktisk vil forhindre folk i at få børn. Spændende fremtid vi går i møde.

9. okt 2018 14:21Professor: Ambitiøs CO2-reduktion i landbruget kræver, at vi dropper dyrene

Re: Det er muligt at jeg bliver upopulær på den her

Men er det reelle problem ikke at vi er 7 og ikke 2 milliarder mennesker på jorden? Det er en helt teoretisk og udsigtsløs øvelse at overveje hvordan det mon ville se ud med 2 milliarder mennesker i stedet for. Der er 7 milliarder og der bliver ikke færre. Slut. Vi kan ikke forhindre folk...

9. okt 2018 11:40Professor: Ambitiøs CO2-reduktion i landbruget kræver, at vi dropper dyrene

Re: Byg atomkraftværker.

Erstat eksiterende kul, naturgas og biomasse kedler med atomreaktorer. Og hvor hurtigt tænker du at vi lige banker sådan en svend op?

19. jun 2018 12:16Den danske CO2-udledning forventes at stige

Re: Vegetable Oil... i stedet for Diesel..

Men raps giver cirka 5 tons olie per hektar. Er det ikke 5 ton raps, som i hele frøet? Olieindholdet er ca. 50% og en liter raps vejer ca. 900g. Dvs. 5000 kg * 50% * 0,9 kg/l = ~2777,8 l/hektar, ~277777,8 l/km2. Der bliver brugt 5 mia liter brændstof årligt, så vi skal bruge 18000 km2 på ...

23. apr 2018 14:47Analyse: Én stor havmøllepark kan langtfra indfri regeringens VE-mål

Effektiv blokering mod udbygning af fjernevarmen

Ud over det urimelige i fidusen, så er det også et meget uheldigt signal at sende. Der er ikke ret mange ny kunder der nu tør tilslutte sig fjernvarme hvis de kan undgå det.

16. apr 2018 9:28Fjernvarmekunder betaler regningen for udbredt rentefidus

Underlig prioritering fra venstrefløjen

Det her er virkeligt en mærkelig prioritering af venstrefløjen. El-afgiften har en stærk negativ fordelingspolitisk værdi som en af de afgifter der vender den tunge ende mest ned. El-afgiften bør ligge der hvor det kan betale sig at spare på strømmen og ikke én øre mere. I øjeblikket er det vel o...

12. apr 2018 13:43Skatteminister: Vi vil sænke den generelle elafgift så meget som muligt

Elbiler er en overskudsforretning

Hver ny bil indbringer i snit ca. 100.000 i registreringsafgift, men en brændstofbil skader for meget mere i sin levetid, alene i sundhedsudgifter. Selv hvis vi regner afgiftsindtægter fra brændstof er det ikke nok til at dække udgifterne. Det er i hvert fald hvad nordmændene er kommet frem til....

10. apr 2018 11:24Stort flertal af danskerne støtter politisk indsats for elbiler

Re: En skjult forudsætning?

Er der indregnet, at energien til produktion af bilen kan være delvis fra VE, eller er der en skjult forudsætning om, at al energien til produktion er fossil. Hvis f.eks. al energien (eller bare en del af den i virkeligheden) til fremstilling af batteriet er VE, så er elbilen grønnest fra 0 k...

4. apr 2018 12:48500.000 kilometer før en elbil er grønnere end en dieselbil ... eller hvad?

Re: Der er noget om snakken, men det går kun på CO2!

BMW og Mercedes: 8,3 ton (inkluderer minedrift, stålværk, transport mm.) Tesla: 15,4 ton, heraf 9,4 ton alene til batterierne Og en forskel på 7,1 ton CO2 er faktisk ganske hurtigt indtjent. En stor BMW udleder nemt 220 gCO2/km alt inklusiv, mens en Tesla på det danske elnet udleder omk...

4. apr 2018 11:20500.000 kilometer før en elbil er grønnere end en dieselbil ... eller hvad?