close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Michael Larsen

Michael Larsen

Kommentarer

Mindre møller er bedre

4 møller på 250m kan erstatte 5 møller på 150m. (25% højere ydelse). Jeg ved godt hvad jeg foretrækker.

23. maj 2018 8:09 Røde partier vil have 250 meter høje vindmøller på land

Re: En skændsel

Blox spiller da fint sammen med Fisketorvet, Nordeas og Nykredits hovedsæde, Nationalmuseet og benzinstationen lidt længere oppe i havnen.

7. maj 2018 11:53 Blox vil være hovedstadens nye knudepunkt

Re: Måner?

"måner, der er store nok til at holde på en atmosfære." Som Europa f.eks. der sandsynligvis har et hav under sin is-skal. Det jeg mener er, vores fantasi rækker måske ikke til at gætte alle de muligheder der er.

19. apr 2018 18:50 L'et i Drakes ligning

Kattegatbroen

Kattegatbroen får i størrelsesordenen 30.000 køretøjer pr. dag. Det er ingenting i forhold til den samlede trafik, en del af de 30.000 vil være nogle der alternativt ville køre over Storebælt og vi sparer de forurenede hurtigfærger. Kattegatbroen har ingen relevans i denne diskussion.

14. apr 2018 13:58 Ny fremskrivning kridter banen op før energiforlig

Politisk ønske, ikke beslutningsgrundlag

Der er forskel på et politisk ønske og et reelt beslutningsgrundlag. Der er ingen der har påstået ( bortset fra ing.dk) at første udspil er andet end et slag på tasken, tværtimod er dette slag på tasken ledsaget af trafikministerens bemærkning om, at nu skal vi have en nærmere undersøgelse.

26. mar 2018 8:48 Hastig ny Kattegat-plan: Vejdirektoratet fik to uger til ny analyse

Fin analyse

Fin analyse som gør det klart, hvor let der er at finansiere en Kattegatforbindelse. Politik i den størrelsesorden som Kattegatforbindelsen er, drejer sig om at finde et pengetræ at ryste, Ing.dk's analyse viser at pengetræet er fundet og er klar til at blive rystet. I 2034 når Storebæltsbro...

24. mar 2018 11:39 ANALYSE: Med en Kattegatbro bliver der ikke noget med at køre gratis over Storebælt

Energilagring ?

Er det rimeligt at gætte på at der i løbet af et nyopsat solcellepanels levetid, vil blive udviklet en konkurrencedygtig teknik til at gemme overskudsstrøm fra sommeren til vintermånederne i form af naturgas eller ethanol - altså uden at blande biomasse ind i det ? Det vil i givet fald få indfly...

22. mar 2018 8:24 Energidebat: Skal solceller have en langt større plads i energisystemet?

Et u-underbygget skud fra hoften

Jeg har ikke læst undersøgelsen til bunds og har ikke tænkt mig at bruge tiden på det, men hvis man har brugt den gængse landbrugsfjendtlige tilgang til at regne miljøbelastning ved bomuldsproduktion ud, undrer det mig ikke at resultatet bliver derefter. Det værste eksempel jeg har set på den til...

16. mar 2018 18:42 Miljøstyrelsen afviser kritik af plastposerapport: Den viser blot et øjebliksbillede

Re: Derfor sker der ikke noget ...

"Der opfinder du vist en ny økonomisk teori..." Nej, det er bare en gentagelse af hvad økonomen Paul Krugman siger. I en situation med manglende efterspørgsel og ledig arbejdskraft foregår der ikke "crowding out", tværtimod vil større offentlige udgifter skabe større omsætning i det private.

28. feb 2018 17:06 Smadremændenes Minimalstat

Venter i spænding

Jeg afventer med spænding hvilke broer og tunneller vest for Storebælt, der skal finansieres på samme måde. En god kandidat må være 3. Limfjordsforbindelse, selv om jeg har en mistanke om at det vil vise sig helt umuligt og uhensigtsmæssigt at finde kandidater vest for Storebælt.

23. feb 2018 16:14 Borgere raser over ny broafgift ved Roskilde Fjord