Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Hans Schjær-Jacobsen

Hans Schjær-Jacobsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Gør det noget?

Tak for en række rigtig friske forslag, som det kunne være interessant at nogen regnede igennem. Når tunnellen sikkert ikke kan betale sig selskabsøkonomisk har vi ligesom et problem. Projektet er blevet markedsført massivt på netop argumentet om, at investeringen forrentes og afdrages på under 4...

23. sep 2019 22:09KRONIK: Femern-forbindelsen godkendt på usikkert trafikgrundlag

Re: Ubrugeligt

Bent Johansen: Du kan checke udviklingen i færgetrafikken Rødby-Puttgarden på statistikbanken.dk. Statistikbankens hovedkilde er opgørelser fra Scandlines. På Scandlines hjemmeside kan du endvidere se personbiltrafikken opdelt på shopping og non-shopping. Det lyder som om du mener, at vejtrafikke...

10. maj 2019 9:57Tysk rapport: Færger vil snuppe en fjerdedel Femern-indtægter hvert år

Takster, prisdifferentiering og trafikvolumen

De finansielle analyser fra Femern A/S bygger på den forudsætning, at den fremtidige gennemsnitlige tunneltakst for personbiler er tilstræbt at være den samme som den nuværende gennemsnitlige færgetakst. Scandlines har så sagt, at tunneltaksten i virkeligheden er sat noget højere an end færgetaks...

9. maj 2019 16:45Kronik: Der kan mangle over 1 mio. personbiler i Femern-tunnelen

Re: Ligemeget

Det er en smuk beskrivelse af den politiske proces. Den vil jeg tillade mig at genbruge ved en anden lejlighed. Idag er vi jo allesammen glade for domkirken i Firenze, selvom det tog 140 år bygge den. Operaen i Sidney gik 1200% over budgettet, men hvem vil undvære den idag, i hvertfald ikke austr...

9. maj 2019 16:37Svigtende færgetrafik truer Femern-tunnelens indtægtsgrundlag

Re: Ubrugeligt

Det er skam en bestilt rapport. Den er bestilt af delstaten Schleswig-Holstein.

9. maj 2019 16:20Tysk rapport: Færger vil snuppe en fjerdedel Femern-indtægter hvert år

Takster, prisdifferentiering og trafikvolumen

De finansielle analyser fra Femern A/S bygger på den forudsætning, at den fremtidige gennemsnitlige tunneltakst for personbiler er tilstræbt at være den samme som den nuværende gennemsnitlige færgetakst. Scandlines har så sagt, at tunneltaksten i virkeligheden er sat noget højere an end færgetaks...

9. maj 2019 14:51Svigtende færgetrafik truer Femern-tunnelens indtægtsgrundlag

Særligt kontor for aktindsigt

Særligt kontor for aktindsigt. I det offentlige foretages i overraskende stort omfang mundtlig sagsbehandling, selv i kæmpestore sager. Herved forhindres det, at journalister og andre kan få indblik i følsomme oplysninger og rejse ubelejlig kritik. Nu opretter Ombudsmanden et særligt kontor til b...

20. jan 2019 12:01Kritiske tal for vandmiljø gemt af vejen med nøje orkestrerede krumspring