Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Karsten Nyblad

Karsten Nyblad

Kommentarer

Re: 'Lidt uklart'!?

Kan man forresten 'producere' varmt brugsvand med en fremløbstemperatur på 'lidt over' 55 grader?? Det meste af tiden kan man nøjes med de måske 50 grader varme vand, man kan få på den måde, men der bør være et elvarme element i varmtvandsbeholderen, som kan varme den o...

23. sep 2017 12:58Jordvarme-anlæg skal levere fjernvarme til nybyggere ved Kolding

Re: At se på energi-forbrug m.h.t. kørsel er ikke nok

Det undrer mig dog, hvis man kan lave et batteri, der har en rækkevidde, der kan gøre, at bilen kan køre 24 timer i Le Man. De vil skifte batteri under løbet. En normal Le Man racer tanker og skifter hjul hver 45 minutter, og sådan et skift tager ca 1 minut. Man regner med at kunne skift...

16. jun 2017 21:22Brintbranchen: Læg afgifter på bilers CO2-udledning

Hønen og ægget

DSB vil ikke investere i hurtigere tog, fordi de ikke tror, politikerne vil betale for skinnerne til dem. Det vil gøre de hurtigere baneforbindelser mindre rentable, for de vil jo først kunne udnyttes 100%, når DSB har togene til det, så hvorfor skulle politikerne ikke udskyde dem? Næste gang d...

16. jun 2017 12:22DSB afliver timemodellen: Nye eltog bliver ikke højhastighedstog

Re: Førerløse = hovedløse

Ret mig hvis jeg tager fejl, men har CBTC ikke rullende sektioner som muliggør at togene kan køre tættere i forhold til det gamle system med fast sektioner? Der kan vaere 1 1/2 minut imellem togene med CBTC, hvor der skal vaere 2 minutter med det gamle. Problemet er straerkningen mellem H...

16. jun 2017 4:53Rapport: Førerløse S-tog kan give besparelser på 1,3 milliarder

Re: Supercykelstier

Folk tager bilen over Storebælt nu fordi DSBs billetpriser er høje Det kommer an paa, om du kan finde ud af at koebe en orange billet eller ej, samt om du kan leve med at skulle afsted uden for myldretiden og koebe billetten i god tid. Man kan f.eks. komme fra KBH til Aarhus for 114 kr. ...

16. jun 2017 4:41DSB afliver timemodellen: Nye eltog bliver ikke højhastighedstog

To signalprogrammer

Det virker paa mig som om Ingenioerens journalister ikke rigtigt forstaar, at projektet med at skifte signaler paa S-banen og projektet med at skifte signaler paa fjernbanen ikke har ret meget andet med hinanden at goere end at de gennemfoeres paa samme tid. Man kan sagtens taenke sig, at et af ...

15. jun 2017 21:28Transportminister lover at beholde gamle togsignaler, hvis de nye fejler

Re: Mads Aarup

At nogle så vælger at "pudse glorien" og frivilligt betaler mere for deres el som aflad, ændrer ikke det globale CO2-regnskab og de samlede emissioner Ikke så hurtig. Man skal betale for de beviser, og nogle af de penge man betaler, ender hos producenten af den grønne strøm. Det er et ti...

8. jun 2017 10:53Landbrug og transport er store klima-syndere, men det kan ikke betale sig at omstille

Re: Ioniq El eller Hybrid

Opel Ampera E kan klare 80kW, men bliver markedsført som at kunne klare 50. Det skyldes nok, at der stort set ikke er nogen ladestationer i USA, der kan lade med mere ind 50kW, og GM har nok ikke lyst til at blive hevet i retten. (Jeg har naturligvis set bort fra Teslas superchargers.) Også i...

7. jun 2017 9:02Det vælter frem med nye elbiler

Re: det handler om energieffektivitet

Når du kigger på hvilke materialer der bruges til litium batterier, polymer membran, lidt litium, jern, crom måske lidt titanium, så er der ingeting i forhold til klassiske biler. Litium-ion batterier er mange forskellige ting. En ting man skal vide, er at der typisk kun indgår 2% litium ...

5. jun 2017 15:34Det vælter frem med nye elbiler

Re: Miljø

Ergo har jeg brug for en bil som kan køre 210 kilometer ved motorvejshastighed, holde stille i 4 timer (Hvor der kan lades) og så kan den køre 210 kilometer motorvej hjem, uden at jeg skal "tanke" undervejs. Jeg kan ikke se andet end at du bygger din argumentation på en meget sjældent fore...

4. jun 2017 19:11Det vælter frem med nye elbiler