Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Erik Bach Søgaard

Erik Bach Søgaard

Kommentarer

Uth Kirke, Horsens Provsti.

Der har de sådan en stående i tårnrummets mellemstokværk. Bælgtrædersken har stået og trampet ligesom på en stepmaskine. Skamlen er til adgang og hvil mellem psalmerne. http://beta.samlinger.natmus.dk/DMR/asset/...

22. maj 2019 16:37Spørg Fagfolket: Hvordan forsynede man det store Notre Dame-orgel med luft?

Tak for svar.

Tak til Flemming og Henning for oplysningerne. Med venlig hilsen.

13. maj 2019 18:56Venstre-valgtog startede ti naturbrande i Jylland

Gnistfang?

Måske er der en lokomotivkyndig ingeniør, der kan svare på, hvorfor sådan et lokomotiv ikke har et effektivt gnistfang? Jeg tænker i min barnlige hjerne på den der spøjse forlængelse på skorstenen, vi kender fra Lucky Luke tegneserier. Jeg kan dårligt forestille mig, at man indtil 1950'erne ...

13. maj 2019 14:26Venstre-valgtog startede ti naturbrande i Jylland

Re: Udbudsform

Hej Karsten, tak for svar. Sådan læser jeg det også. Entreprenørerne har fået anlægsrammen at vide på forhånd - 1,52 mia. kr. Opgaven er så: Hvordan får vi flest penge at bygge for? Der har nummer 1 og 2 været lige gode på de to første underkriterier, altså Proces og metode samt Organisation og ...

26. sep 2018 12:04Italienere vinder Odenses nye supersygehus

Udbudsform

Hej Thorbjørn og andre. Totalentrepriserne er budt ud i "konkurrencepræget dialog", hvor hver enkelt entreprenør gennem to individuelle dialogmøder kommer med sine input til at udføre opgaven mest rationelt (og dermed billigst, forhåbentlig). Opgaven tildeles efter kriterierne "bedste forhold me...

26. sep 2018 10:28Italienere vinder Odenses nye supersygehus

Re: "Stjæle fra kollektiv trafik"

Hej Sten, tak for et velformuleret svar. Du har ret i, at DSB skal indordne sig under nogle andre rammebetingelser for deres forretning. Som en anden debattør fastslår, så får de også en pæn slat offentlige kroner for ulejligheden. Det vi bare kan se med de offentlige virksomheder, er en notoris...

24. sep 2018 10:50Nu skal de kun køre 75 km: Fjernbusser vil nuppe 250.000 passagerer fra busser og tog

Re: Hvem er de 3-4000 mennesker

Hej Martin, jeg tror hun refererer til bygningsejerne af de 9000 fredede bygninger. Da flere af bygningerne er en del af et fredet anlæg, f.eks. for- og baghus i et købstadsmiljø eller længerne på en bondegård. Med venlig hilsen.

21. sep 2018 11:53Kronik: Affredning af Vikingeskibshallen er et wake-up-call

Re: "Stjæle fra kollektiv trafik"

Hej Sten. Hvem er det der stjæler? Hvis DSB ikke kan konkurrere på sit kerneområde, dvs. transport af mennesker på tværs af landsdele, så har de underskrevet deres egen dødsdom. De kan ikke få deres materiel til at køre til tiden, til gengæld koster det en jetjager at køre med dem. Hvis en priva...

21. sep 2018 10:56Nu skal de kun køre 75 km: Fjernbusser vil nuppe 250.000 passagerer fra busser og tog

Sagens kerne

Artiklens problematik er, at et ministerium nedsætter et embedsværk, der skal varetage et fagfelt, og så følger ministeren ikke de anbefalinger, embedsfolkene kommer med. Det hedder Armslængdeprincippet. Diskussionen handler om en ejer af et fredet hus, der ikke magter sine pligter affødt af de...

4. sep 2018 14:56Kritikere: Affredning af Vikingeskibshallen er en glidebane

Det er et ringe hus... men det er ikke arkitektens skyld.

Tror folk her i tråden, at arkitekten har specificeret betonkvalitet og armeringsstyrke? Til forskel fra de mange indlæg i tråden der udtrykker smag og holdning, vil jeg blot frembringe den kendsgerning, at det er ingeniørprojektet, der er husets problem. Der findes da rundt omkring betonbygværk...

31. aug 2018 14:24Vikingeskibshallen affredet: Nu kan den rives ned