Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Rico Gissel

Rico Gissel

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Autonomt on board system baseret på flight data

Umiddelbart en fornuftig løsning på problemet, der i hvert fald er mere effektiv end "konstant 2 i cockpittet"-løsningen, hvis man kan lave det setup.

13. apr 2015 16:22Tre teknologier, der måske kunne have forhindret Germanwings-styrtet

Re: problemet er løst

Allan Astrup Jensen Hvad tror du et kabinepersonale kan gøre ved, at en pilot har slukket for motor eller lign.? Nul og niks! Ingen tvivl om at det gør det sværere at udføre en selvmordsmission som tyskeren tilsyneladende har gjort, men at forlade sig på denne løsning helt og holdent, er...

13. apr 2015 16:20Tre teknologier, der måske kunne have forhindret Germanwings-styrtet

Re: Lappeløsning på lappeløsning

Andrew Rump - Mig bekendt er human error årsag til LANGT størstedelen af de ulykker der sker. Mindre uheld til fatale ulykker. Jeg er selv erhvervspilot, helikopter. Jeg er dog helt enig i, at man må stole på den person man sætter til at styre flyet. Jeg tror ikke man 100% kan gardere sig mod, a...

13. apr 2015 12:17Tre teknologier, der måske kunne have forhindret Germanwings-styrtet

Re: Piloter skal have adgang til cockpit

Ikke engang med et kabinepersonale i cockpittet, ville man kunne forhindre et styrt. En pilot ville kunne slukke for motoren eller lave anden skade, som et kabinepersonale ikke ville have en jordisk chance for at genoprette. Det er en falsk tryghed.

29. mar 2015 12:06Sådan virker cockpitdøren på en Airbus 320

Re: Piloter skal have adgang til cockpit

Du har helt ret. Et kabinepersonale ville ikke kunne gøre fra eller til.

29. mar 2015 12:05Sådan virker cockpitdøren på en Airbus 320

Re: Piloter skal have adgang til cockpit

Det ser jeg slet ikke som en løsning. Hvad så hvis det er den ude-låste pilot der vil skade flyet og dets passagerer eller en passager der tiltvinger sig nøglen for at få adgang? Man må som udgangspunkt gå ud fra, at piloten er den mindst sandsynlige person i ligningen, der vil skade flyet. Hvi...

29. mar 2015 12:04Sådan virker cockpitdøren på en Airbus 320

Re: Kritik

Men hvis smeltepunktet for vand også afhænger af tryk, er det så ikke en lidt upræcis målestol?

3. jan 2015 23:47Ny definition af 'kilogram' kan demonstreres med Lego

Re: F-35 konstant bagud

Er x-47b ikke et bombefly hvor F35 mere er et jagerfly? Så er det jo svært at sammenligne.

6. nov 2014 9:14Se første F-35C-landing på et hangarskib

Re: Noget for Danmark...?

Kampen mod piraterne er vist mere eller mindre vundet :)

6. nov 2014 9:12Se første F-35C-landing på et hangarskib