Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Peter Aaquist Hansen

Peter Aaquist Hansen

Kommentarer

Yderligere strækninger med enmands betjening

DSB har også enmandsbetjening mellem Fredericia og Struer, Aarhus-Fredericia-Esbjerg, på Vestfyn og Svendborgbanen.

2. jan 2017 10:21Lokoførere efter Vejle-ulykke: Enmandsbetjente IC3-tog er alt for farlige

Re: Lære af den nære fortid!

Hej Klaus Der er forskel på de tog Arriva og Nordjyske skal anskaffe og de tog DSB skal bruge. Arriva og Nordjyske har kun bestil tog til 120 km/t og til lokaltrafik, og de kan nøjes med dieseltog. DSB skal bruge mindst tog til 140 km/t og de fleste op til 180 km/t og helst el-tog. Derfor forske...

19. dec 2016 12:18Ny jernbanepakke skal redde Europas stagnerende togtrafik

Standsningssteder mellem Fredericia Og Aarhus

I K16 kørerplanen standser alle regionaltog (33xx) på følgende steder. Fredericia, Børkop, Brejning, Vejle, Hedensted, Horsens, Skanderborg, Viby Jylland og Aarhus H.

21. sep 2016 18:32Udbud af jernbanedrift kan blive begyndelsen på enden for 130 år med DSB-tog

Hastighed

"IC4 kører også som regionaltog i Jylland og på Sjælland, men her kommer farten i forvejen ikke over 140 kilometer i timen." IC4/IC2 (MG/MP) kører regionaltog, netop fordi hastigheden kommer op over 140 km/t. Toget mellem Esbjerg og Aarhus, kører ofte mindst 150 km/t for at kunne holde kørerplan...

30. sep 2014 16:54Løvfald: IC4 må igen sænke farten til 140 km/t