close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

paul sehstedt

paul sehstedt

Kommentarer

Re: Politisk Idioti

@ Hans Henrik Hansen: nu er det altså ikke helt forkert, at drage en sammenligning, så der opnår en bedre forståelse... Når Folketinget beslutter, at nedsætte afgifter, betyder det færre indtægter, der kan kanaliseres videre til bl.a. regnvandsprojekter. Vi jubler over, at vor nye Mercedes er bl...

19. nov 2017 9:30 Nervekrig om klimatilpasning kan koste borgerne dyrt

Re: Masser af fordele for Danmark

@ Svend Nielsen: Professorens udtalelse er sådan set klar nok, idet han ikke nævner Danmark specifikt, men ser på projektet EU-vidt. Han henviser i øvrigt også til, hvorfor ERTMS pt er uinteressant for andre lande: de har systemer, der kan bruges i en årrække endnu.

3. nov 2017 16:44 Dansk signalprojekt er kun en lille del af storstilet EU-plan

Een skal tage det første skridt...

Der skal jo een til, at åbne ballet og jeg vil da håbe på, at Banedanmark tager sig rollen som pionérland velbetalt. Fast prisloft. Men der skal nok nogle benhårde forhandlere til, at styre gennem processen. Pt ser det ud til, at der kommer mange togbustimer ud af projektet. Der er skidt for DSB...

3. nov 2017 9:33 Stik imod løfterne: Dansk sololøb med nye togsignaler

Populisme

Frank Jensens grønne profil er herlig... Eldrevne bybusser kunne kommunen allerede for mange år havde fået, hvis de ville betale for de øgede omkostninger i forhold til dieseldrift. Landstrømsopkobling for krydstogtskibe har været omtalt tidligere i Ingenniøren, hvor en maskinmester oplyste, at d...

10. okt 2017 17:15 Frank Jensen: Forbyd nye dieselbiler i København fra 2019

Intet er sikkert...

Efter valget til Forbundsdagen er kansler Merkel afhængig af to koalitionspartnere for at blive genvalgt. Der arbejdes fortiden på en såkaldt Jamaica-koalition bestående af CDU/CSU (sort), FDP (gul) og De Grønne . Kilder tæt på De Grønne mener, at partiet vil kræve statstrakten ophævet og Femern...

28. sep 2017 19:20 Danske og tyske ministre i fælles løfte: Femern-tunnel bliver godkendt næste sommer

Landbruget er skurken..

Om dansk landbrug skal lukkes og slukkes kan jeg ikke vurdere, men det er klart, at der ligger store økonomiske interesser i, at holde det kørende. Men 89 mio DKK er vel håndøre i hele spillet. Derfor uforståeligt, at Danmark stemte imod sikkerheden. Bondepartiet tækkes kun deres vælgere og stork...

29. aug 2017 8:38 Kun Danmark stemte imod at forbyde kræftmistænkt pesticid

Forunderlige DSB-verden

Der må sidde en flok mennesker i DSB, hvis hovedopgave er, at forberede skandaler og problemer. Når der nu findes fælleseuropæiske normer for tog, burde DSB kunne bestille maskiner, der bare skal sættes på skinnerne og futte afsted. Lad os få fjernet den tumor, der konstant sinker de danske jernb...

20. jul 2017 11:23 El-lokomotiver forsinket: DSB-personale og passagerer må leve længere med diesel-oserne

Re: Det finns moderna diesellok att hyra (leje)

Ja, det gør det: Idéen er ikke født i DSB eller Danmark og derfor duer den ikke... Problemet med udstødningsgasser er, at udstødningen på lokomotivet sidder i samme højde som luftindtaget på p-vognene. Ved at koble en tom vogn mellem lokomotiv og p-stammen ville øge afstanden og burde teoretisk...

3. jul 2017 9:58 Passagerer og togpersonale indånder stadig store mængder partikelforurening

Tørre tårer

Jeg skal græde tørre tårer, hvis Togfonden lukkes. Der skal mere moderne tænkning til i lille trafikpolitisk konservative Danmark.

19. jun 2017 9:47 Transportforsker før nye forhandlinger: Togfonden eksisterer reelt ikke mere

Re: Design?

I al fald bør piloterne være enige om, i hvilken retning der skal styres.

1. jun 2017 18:24 VIDEO: Fly med verdens største vingefang præsenteret