Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Anders Jensen

Anders Jensen

Kommentarer

Re: RENSNING AF DRIKKE VAND I

Birger, det virker som om du ikke har læst artiklen. Der står jo netop, at gængse metoder ikke renser for stoffet, så vi skal så til at investere i noget helt nyt?

7. feb 2019 16:20400.000 københavnere drikker vand med rester af nyopdaget stof

Vejbro kontra kombineret forbindelse

Det virker ikke fornuftigt at de i screeningen regner alle togbaner helt fra Lejre med i prisen for Kattegatforbindelsen, men ikke motorvejene. Fx er Kalundborgmotorvejen ikke regnet med, selv om den slet ikke er finansieret. Så de får en kunstig høj pris for banen versus vejen. Det virker som o...

21. dec 2018 13:35Ole Birk: Ny undersøgelse viser, at bilisterne alene kan betale Kattegat-bro

Uambitiøs plan - vil den overhovedet have en effekt?

Vildt at der først stilles krav om filter på Euronorm 3 for varebiler i 2020. På det tidspunkt vil Euronorm 3-varevogne være ca. 18 år gamle, så spørgsmålet er, hvor mange der er tilbage? Det er usandsynligt, at dette forslag vil have en effekt, for der vil ikke være nogle af de køretøjer, som m...

9. okt 2018 11:59Regeringen vil skærpe miljøzoner: Udledningen af partikler skal sænkes med en fjerdedel

Tunnel?

"Analysen kan også indeholde en perspektivering af en tunnelløsning – dog uden at der regnes anlægsøkonomi på den." Hvad betyder 'kan'? Vil ministeren have en analyse af tunnel eller ej?

30. jun 2018 8:56Sådan skal Kattegatforbindelse undersøges

Tilbagebetalingstid er ikke 32 år

Når der ikke er medregnet at taksterne for Storebæltsbroen bliver sat ned, kan man ikke skrive 32 år. For det er jo besluttet at sætte taksterne ned. Og se hæfter jeg mig ved 'endog meget stor usikkerhed' på prisen.

22. mar 2018 8:32Blå blok vil bygge Kattegat-broer uden tog: Bilisterne kan betale dem på 32 år

Brug Bispeengen til at tilbageholde vandet i oplandet

Nu begynder den virkelige pris for at droppe de grønne skybrudsløsninger som fx Ladegårds Å at vise sig. Prisen for at få skybrudsvandet fra Bispeengen til Havnen er lige steget fra 122 til 422 mio. kr. , fordi man ikke har en å-park til at tilbageholde vandet, så der skal større dimension og...

19. nov 2017 12:12Derfor dræner skybrudstunneler budgettet

Re: Høj frihøjde giver nok ikke mening...

Jo, hvis man synes Ågades 6-sporede motorgade er en fryd for øjet og elsker lyden af automobiler. Så skal man da endelig lave en billig tunnel ved Bispeengbuen, så man afskærer sig selv muligheden for at fortsætte tunnelen i retning af København. Som sagt, tunnelen er kun designet lavere, ford...

15. nov 2017 8:47Ny Rambøll-rapport: Bispeengbuen kan laves for 1,5 milliarder

Re: Høj frihøjde giver nok ikke mening...

Du kan da umuligt have læst ovenstående artikel. Man kan diskutere kvaliteten af artiklen ;-) Men til gengæld har jeg læst rapporten og set tværsnit af begge tunneler. Jeg undrer mig over at du påstår, at begrebet 'frihøjde' på en eller anden måde er blandet sammen med spørgsmål...

15. nov 2017 8:43Ny Rambøll-rapport: Bispeengbuen kan laves for 1,5 milliarder

Re: Høj frihøjde giver nok ikke mening...

Ventilatorerne kan også placeres i siden - så tager de ikke højde. Men; højden er kritisk. Mange køretøjer er for høje, og hvis max højde nu kun er 4.55 meter, så vil man se mange skader på tunnel. Lastvognspresseninger der bliver "suget" op og rammer ofte installationer i tunnelener. Fx G...

14. nov 2017 10:48Ny Rambøll-rapport: Bispeengbuen kan laves for 1,5 milliarder

Re: Høj frihøjde giver nok ikke mening...

@ Anders Jensen Hvor vil du placere ventilatorne, hvis ikke i højden? Frihøjden er netop frihøjde. Ventilation ligge oven på eller ved siden af frihøjde.

14. nov 2017 10:44Ny Rambøll-rapport: Bispeengbuen kan laves for 1,5 milliarder