Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Matthias Schümann

Matthias Schümann

Kommentarer

Ser ud til Danmark må til lommerne

Sjovt at ingen har nævnt violeta bulc udtalelser i danmark, der står kun noget her http://www.shz.de/regionales/schleswig-hol... Så er der lige pludselig et hul på små 4,4 miliarder kroner i budgettet. Og det ser ud til at de tyske landanlæg kommer til at tage længere end beregnet, faktisk er der...

7. mar 2016 19:54Femern-overraskelse: Pendlerne i Østdanmark får nu jernbane til 7,5 milliarder kr.

jernbaneopgradering

@Bent Johansen Nu er det ikke bare en opgradering af jernbanen mellem Lübeck og Puttgarden, det er en helt ny linieføring der skal laves med masser af ekspropriationer til følge i Tyskland, det er disse der er indsigelser imod blandt andet. Og problemet er nu engang at Fehmarn/Lübeck lidt er en ...

10. feb 2016 10:26ANALYSE: Derfor bliver Femern-tunnelen måske udskudt, men ikke droppet

indsigelser mod baneføringen i tyskland

Der er slet ikke nogen, der er kommet ind på, at der på tysk side nu er indkommet over 9000 indsigelser om den ny jernbane, der skal etableres mellem Lübeck og Puttgarden. Mod Fehmarn tunnellen var der så vidt jeg husker kun ca. 3000 indsigelser. Så her er der også en stor mulighed for at byggeri...

10. feb 2016 9:53ANALYSE: Derfor bliver Femern-tunnelen måske udskudt, men ikke droppet

Tyskland kræver genforhandling

Man spørger til mine kilder, jeg er Tysk født og opvokset i Schleswig Holstein, min familie bor i det meste af Nordtyskland. Hvis man fra dansk side vidste hvor stor en ligegyldighed der hersker i Tyskland , når det drejer sig om dette projekt, ville det måske gå op for folk hvor lav prioritet de...

16. mar 2015 10:20Tysk miljøorganisation: Femernforbindelse er ikke økonomisk bæredygtig

Tyskland kræver genforhandling

Nu har den tyske rigsrevision (Bundesrechnungshof) krævet at der åbnes for genforhandling af fermern kontrakten, da de mener at budgetet løber løbsk, og prisen på tysk side nu runder 2 milliarder euro, og at forbindelsen derfor ikke mere hænger økonomisk sammen. Flere og flere støtter en Gedser ...

15. mar 2015 11:42Tysk miljøorganisation: Femernforbindelse er ikke økonomisk bæredygtig

2024 er ikke realistisk

Deutsche Bahn har udtalt at 2024 er det allermest optimistiske bud på hvornår, den nye jernbanestrækning kan stå klar, de siger 2027 er mere realistisk. Man er kun lige begyndt at planlægge den nye linjeføring for jernbanen, og mangler jordbundsundersøgelser, man har endnu ingen ide om hvor og hv...

27. feb 2015 10:52Minister siger god for at forsinke Femern-tunnel yderligere

der er masser af tid til at teste beton

Sjovt nok er der slet ingen i Danmark der taler om, at den tyske byggetilladelse, tidligst vil komme i løbet af 2019- 2020. Da den ansøgning om byggetilladelse Femern A/S har fremsendt til de tyske myndigheder er så dårlig, at modstanderne til forbindelsen i tyskland kan forhale den i mindst 5-6 ...

21. jul 2014 10:53Derfor skal betonen til Femern-tunnellen være helt speciel