Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jens Jensen

Jens Jensen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Jeg giver mig, Frank

O.K. Du kunne godt leve med nedbrud på Din motorcykel fordi de kunne klares på på et værksted inden for en fornuftig tidshorisont. Men selv om DSB og BaneDanmark har været forudseende - så er der masser af passagerer, som får problemer med meget store forsinkelser når der bliver problemer med kør...

19. jun 2018 15:13Leder: Vi vil hellere bede om et sporskifte end endnu en hæderspris

Der er ikke FORVENTNING om problemer med køreledningerne

Frank : Ingeniøren har ikke nogen FORVENTNING om problemer med de nye kørelednnger. Der har allerede været TO nedfald af ledninger p.gr.a. defekte tovhjul - og ET nedfald fordi en ledning knækkede på den nye Køge-strækning, så en tonstung kontravægt drattede ned ved siden af sporene. Det vil sige...

17. jun 2018 12:56Leder: Vi vil hellere bede om et sporskifte end endnu en hæderspris

Et enkelt nedbrud ?

Baldur skriver : Et ENKELT nedbrud. Men der var TRE nedbrud : TO nedfald af køreledninger, som kunne tilskrives defekte tovhjul - og så på Køge-strækningen en hel, tonstung kontravægt som vistnok "af sig selv" faldt ned fordi et kabel knækkede "af sig selv". Når der er længere mellem masterne må...

17. jun 2018 12:45Banedanmark afviser at have gjort Danmark til forsøgsland

OVERDREVEN teknisk perfektion ?

Frank Andersen påstår at Ingeniøren i "overdreven grad" kræver teknisk perfektion. Det kunne være på sin plads at Frank beskriver, hvad han forstår ved "overdreven". For det er da kun rimeligt at man kræver at nogle nye tog bliver leveret til tiden - og at de kan køre. Det er tydeligt at Frank ik...

16. jun 2018 13:18Leder: Vi vil hellere bede om et sporskifte end endnu en hæderspris

Ikke alt er skidt bare fordi det er nyt HA, HA

Baldur : JO -NYT ER SKIDT, når det helt ukritisk påtvinges passagerer i ET HELT LAND uden at det er blevet testet under de SAMME DRIFTSFORHOLD på en mindre strækning først. At køre 120 km/t et sted i Ungarn er IKKE det samme som at køre 250 km/t i dansk vintervejr kombineret med isslag og stærk s...

16. jun 2018 13:05Banedanmark afviser at have gjort Danmark til forsøgsland

Ikke en hvilkensomhelst leverandør ?

Projektdirektør Klaus Bergman udtaler at : "Siemens er ikke en hvilkensomhelst leverandør". Men han glemmer behændigt at Siemens har indsat defekte hjul, som nu skal udskiftes. Vorherrebevares for en leverandør... Og Siemens har i årevis kæmpet med mangelfuld software til det nye signalsystem...

16. jun 2018 12:59Banedanmark afviser at have gjort Danmark til forsøgsland

Og hvad med 250 km/t

...samtidig er det GROTESK at DSB også har meldt ud at "vi behøver ikke at kunne køre 250 km/t" - har det noget at gøre med, at togpersonalet lider af svimmelhedsfornemmelser el.lign. ? De 250 km/t kan da kun gøre time-køreplanen mere robust - hvis togpersonalet er motiverede for at indhente fors...

29. aug 2014 17:13»Der ligger en politisk aftale, og det skal DSB bare lære at tage bestik af«

Timemodellen er ALTAFGØRENDE

Timemodellen er da LANGT mere attraktiv for passagererne end alt muligt andet. Det betyder, at togene kan afgå på slaget 9, 10, 11, 12 fra de fire største byer i Danmark - og det vil være pærenemt for alle at huske. Men DSB vil antagelig vælge, at afgangstiderne bliver 9:47 10:47 11:47 12:47 - hv...

29. aug 2014 17:07»Der ligger en politisk aftale, og det skal DSB bare lære at tage bestik af«