Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Søren Kjær Larsen

Søren Kjær Larsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Hvad med rotordynamik?

Der er også et meget vigtigt spørgsmål om systemets dynamik og stabilitet. Det vil ofte give problemer langt tidligere end at "materialet falder fra hinanden" pga. interne kræfter. Stabilitetsproblemer fremkommer f.eks. i turbiner/kompressorer og vil ofte analyseres vha. en finite element analyse...

24. sep 2018 8:19Spørg Fagfolket: Findes der en grænse for rotationshastighed?

Der er en fejl her:

Der er en fejl her: "Derudover ser ingeniørerne stadigt oftere, at aluminium har bedre egenskaber end stål, når det gælder stivhed og kollisionssikkerhed." Stivheden af aluminium er mindre end stål uanset hvad. Ses der er forhold til vægten er den ca. den samme for både stål, aluminium og titani...

20. sep 2018 20:24Sidste år var der 19 kilo aluminium i hver bil – snart er der 280

Højstyrkestål

Kan nogen forklare hvordan Toyotas ingeniører har øget stivheden ved brug af højstyrkestål?

20. maj 2018 10:49Test: Toyota Prius Pluginhybrid er fremragende til det den lover