Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Morten Nielsen

Morten Nielsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Christian Holmen

man kan stadig ikke på rimelig vis med kollektiv transoport komme hverken til Operaen på Holmen eller Rigshospitalet Og Rigshospitalet er ved at blive udbygget. Derfor er det vigtigt, at man snart får igangsat byggeriet af S-banen fra hovedbanen forbi Rigshospitalet og ud til S-togsnettet ...

30. sep 2019 18:17Leder: Tillykke med 17 nye metrostationer – men lad os tænke os om, inden vi graver videre

Re: Men hvad gør vi danskere forkert?

For den kollektive trafik fungerer jo rimelig godt i nabolandet Sverige. ... Så hvorfor kan vi ikke det i Danmark? Jeg tror, den vigtigste årsag er, at de offentlige tilskud til offentlig transport er væsentligt større i Sverige end i DK.

30. sep 2019 18:10Ugens debat: Hvorfor er det så svært at fikse den kollektive trafik?

Re: manglende viden og masser af holdninger

og lederen rammer derfor et ømt punkt: Kan man få mere (kollektiv-)trafik ud af ressourcerne ved at bruge dem anderledes. Hvad ømt er der ved det punkt? Det er fx almindeligt kendt, at resurserne til at bygge letbanen langs Ring 3 kunne have været bedre brugt, ved simpelthen at brænde pe...

27. sep 2019 16:40Leder: Tillykke med 17 nye metrostationer – men lad os tænke os om, inden vi graver videre

Re: Det er beskæmmende, at

Du river en enkelt sætning om letbane ud af sammenhæng. Ingen medier har skrevet så mange kritiske artikler om letbanen i Ring 3 som Ingeniøren. Letbanen i Ring 3 virker fejlplaceret og som en skidt idé. Metrocityringen virker som en rigtigt fin idé. Men det er ikke det samme, som at alle le...

27. sep 2019 16:35Leder: Tillykke med 17 nye metrostationer – men lad os tænke os om, inden vi graver videre

Det er beskæmmende, at

Det er beskæmmende, at Ingeniøren problematiserer metroen og advokerer for flere letbaner. Samtidig med, at der bygges en letbane langs Ring 3, som trafikforskere vurderer ville være en dårlig investering OM VI SÅ FIK DEN BYGGET GRATIS. Drop nu de tanker om letbaner, og lad os få bygget noget kol...

27. sep 2019 12:35Leder: Tillykke med 17 nye metrostationer – men lad os tænke os om, inden vi graver videre

Eller også skulle man i disse

Eller også skulle man i disse klimatider prøve at finde en anden vej frem end at "udvikle" med at skabe mere trafik.

24. mar 2019 11:05Vejdirektoratet: Bro mellem Als og Fyn er en god forretning for samfundet

Re: Fosgeraus vildfarelser

Den skal elektrificeres, den skal integreres i det øvrige jernbanenet (...) der skal anlægges et 2. spor Jelling-Vejle (...) Endelig skal banen designes til godstog... Alternativt kan man lade være med at bygge noget som helst, og bruge alle de sparede penge på andre projeker, hvor de rent...

22. mar 2019 21:33Trafikforsker om jernbaneprojekt mellem Billund og Vejle: »Det er exceptionelt dårligt«

Re: Jylland - Læsø-Sverige forbindelse

6 år fra ide til 103km tunnel - det er tankevækkende hvor langsomt tingene går her i Danmark. Hillerødmotorvejen der kun går til Allerød har man brugt 45 år på at diskutere forlængelsen Lad os nu se, hvornår den tunnel kommer, og om den kommer. Jeg gætter på om mindst 45 år.

22. mar 2019 8:51103 km lang finsk-estisk tunnel kan blive til virkelighed bag om ryggen på offentligt projekt

Re: HVORFOR er den nye S

Så vidt jeg har forstået det, er den ikke længere (geo)teknisk mulig at bygge. Hvorfor skulle den ikke være det, når det nu overvejes kraftigt at bygge metro på dele af strækningen?

16. mar 2019 14:10Ny plan giver asfalt 53 milliarder – skinner får 15

HVORFOR er den nye S

HVORFOR er den nye S-togslinie fra København H til Ryparken ikke med? Den ville fordoble hele S-togskapaciteten, og er om noget løsningen på at nedsætte trængslen, også på vejene i en hovedstad med fortsat befolkningsvækst.

13. mar 2019 19:42Ny plan giver asfalt 53 milliarder – skinner får 15