Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Morten Nielsen

Morten Nielsen

Kommentarer

Eller også skulle man i disse

Eller også skulle man i disse klimatider prøve at finde en anden vej frem end at "udvikle" med at skabe mere trafik.

24. mar 2019 11:05Vejdirektoratet: Bro mellem Als og Fyn er en god forretning for samfundet

Re: Fosgeraus vildfarelser

Den skal elektrificeres, den skal integreres i det øvrige jernbanenet (...) der skal anlægges et 2. spor Jelling-Vejle (...) Endelig skal banen designes til godstog... Alternativt kan man lade være med at bygge noget som helst, og bruge alle de sparede penge på andre projeker, hvor de rent...

22. mar 2019 21:33Trafikforsker om jernbaneprojekt mellem Billund og Vejle: »Det er exceptionelt dårligt«

Re: Jylland - Læsø-Sverige forbindelse

6 år fra ide til 103km tunnel - det er tankevækkende hvor langsomt tingene går her i Danmark. Hillerødmotorvejen der kun går til Allerød har man brugt 45 år på at diskutere forlængelsen Lad os nu se, hvornår den tunnel kommer, og om den kommer. Jeg gætter på om mindst 45 år.

22. mar 2019 8:51103 km lang finsk-estisk tunnel kan blive til virkelighed bag om ryggen på offentligt projekt

Re: HVORFOR er den nye S

Så vidt jeg har forstået det, er den ikke længere (geo)teknisk mulig at bygge. Hvorfor skulle den ikke være det, når det nu overvejes kraftigt at bygge metro på dele af strækningen?

16. mar 2019 14:10Ny plan giver asfalt 53 milliarder – skinner får 15

HVORFOR er den nye S

HVORFOR er den nye S-togslinie fra København H til Ryparken ikke med? Den ville fordoble hele S-togskapaciteten, og er om noget løsningen på at nedsætte trængslen, også på vejene i en hovedstad med fortsat befolkningsvækst.

13. mar 2019 19:42Ny plan giver asfalt 53 milliarder – skinner får 15

Re: Nyt fra Inges kattehjem

Regeringen og Dansk Folkebedrag er blevet enige om, at aflyse klimaforandringerne. De har i hvert fald endegyldigt aflyst en forlængelse af regeringsmagten efter valget.

13. mar 2019 19:22Asfalt og skinner: Her vil regeringen sende infrastruktur-milliarderne hen

Re: Hvis man vil have folk og

Disse højhastighedstog - bliver det ikke kun for folk, som vil rejse fra København og til Aarhus - vice versa? Nej, også for togpassagerer til andre byer. Men det bedste af det hele - de får folk væk fra vejene og over i toget = de er faktisk også for bilister.

13. mar 2019 18:34Ny plan giver asfalt 53 milliarder – skinner får 15

Re: Det vil være fornuftigt at

På den anden skal man glæde sig over, at vi endnu ikke har ansigtsgenkendelse, og således kan gå og cykle uden overvågning. (husk at tage batteriet ud af telefonen) Det kommer sikkert snart. Og det er jo ulovligt, hvis man forsøger at løse det ved at tage en maske på.

28. okt 2018 12:36Leder: Tag så de fødder ned og kom i gang med roadpricing

Øh, overvågning?

Vores færden bliver allerede registreret i detaljer. Eller tager I jeres simkort ud af telefonen, når I bevæger jer rundt?

27. okt 2018 9:05Leder: Tag så de fødder ned og kom i gang med roadpricing

Re: I og med ..

Hvor ville du have placeret sporene? Ved siden af vejen, bortset fra i Lyngby, hvor de skulle i tunnel. Der ville selvfølgelig blive revet nogle huse ned, men dog væsentligt færre end da motorringvejen eller Lyngbyvej blev bygget.

26. okt 2018 23:18Prognose: Passagererne vil svigte Københavns nye letbane