Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Morten Jensen

Morten Jensen

Kommentarer

Det er sgu da kun fordi de

Det er sgu da kun fordi de danske afgifter er så tåbelige, at bilens anskaffelsespris afhænger af hvor langt bilen kører på literen. Og sørme om politikerne ikke også har opfundet en omregningsfaktor for at regne elbilers forbrug om til km/l. Det samme gælder ejerafgiften. Ingen af beregningerne ...

6. aug 2018 11:44Ny bilfusk kan gøre danske biler flere tusind kroner dyrere

Attraktiv offentlig transport?

Var der ikke noget med, at den offentlige transport skulle være attraktiv at benytte? Hvorfor hulen anskaffer man så tog uden A/C, når man alligevel køber nyt? Så kan man virkelig føle sig som i en kreaturvogn, stuvet sammen og med sveden løbende ned ad nakken. Hvad hvis der kommer trafikprop og ...

27. jul 2018 15:04Passagererne sveder, og Metroselskabet ved ikke, hvor varmt de har det

Kommer der kontroller?

Har set at i tyske kontroller er ca. 20% af østeuropæiske lastbiler udstyret med en snydeboks, så NOx rensningen bliver slået fra for at spare Ad-Blue. Så hjælper det jo fedt, at lastbilen er godkendt til Euro6, hvis den sviner som en gammel fiskekutter.

27. jul 2018 14:56Københavns skrappeste dieselforbud kan fjerne knap halvdelen af trafikkens skadelige NOx-udslip

Re: Lige som regeringen vil have det!

Hvad har Storebæltsbroen at gøre med satsning på vedvarende energi og kollektiv transport? Storebæltsbroen kan da sagtens benyttes af køretøjer, der kører på vedvarende energi og også af kollektiv transport. For at nævne et par eksempler: El-tog El-biler El-busser Brintbiler HvadFremtidenEndMått...

27. mar 2018 14:04Trafikken over Storebælt sætter ny rekord

Re: 2010 Sharan - 170 HK TDI

AdBlue har ikke noget med partikelemissionen at gøre. Det bruges til NOx reducering i en SCR katalysator. At en Sharan fra 2010 med EA189 motor skulle have SCR katalysator kan jeg ikke umiddelbart finde nogen dokumentation på. Men hvis du fylder AdBlue på jævnligt, så har den det vel.

29. jan 2018 9:05Snyd igen-igen: Audi skal tilbagekalde 127.000 biler

Re: Krumtapsudluftning

Tror ikke jeg helt forstår hvad du mener. EGR er jo udstødningsgassen der recirkuleres og dermed også soder indsugningen til. Der er dog nogle motorer hvor udtaget til EGR sidder efter partikelfilteret, så der derfor er meget mindre sod i den recirkulerede udstødningsgas. Men artiklen handler vi...

15. jul 2017 1:45Daimler mistænkes for sin egen dieselsskandale: Snød med udstødningen fra en million biler

Re: Udfasning af diesel til personbiler

Bruges det ikke allerede? Min C5 bruger det da, og så vidt jeg husker gjorde den forrige også. Din C5 bruger Eolys væske som PSA bruger til at fremskynde regenerering af partikelfilteret. Det har ikke noget at gøre med AdBlue som sprøjes ind i udstødningen for at omdanne NOx.

28. apr 2017 13:19Tyske dieselbiler sviner seks gange mere, end producenterne siger

Re: Sikke en rivende udvikling

Du sammenligner to forskellige målemetoder - EURO6 i daglig kørsel og EURO3 efter NEDC metoden. Grænseværdierne skal overholdes når bilen kører i NEDC forløbet og her må man formode, at de fleste af EURO6 bilerne kan overholde grænserne, da de ellers ikke kunne godkendes. At de så ikke overholder...

26. apr 2017 12:48Tyske dieselbiler sviner seks gange mere, end producenterne siger

Re: Opkastningsfornemmelser ....

Nej, jeg tænkte præcis det samme. Og undrede mig også over, at artiklen omtaler et 32 meter langt fartøj. Normalt er et fartøj noget der flyver i luften eller sejler på havet. Transportmidler som kører på landjorden kaldes for køretøjer.

18. apr 2017 11:34Førerløse trucks indtager verdens mest sikre veje

Re: Uanset

Husk også lige, at fordi man i DK har valgt at lægge al beskatningen på anskaffelse og ejerskab i stedet for brugen, så koster din dyrt indkøbte bil stadig penge, når den står hjemme i garagen mens du tager bussen på arbejde. Både renteudgifter, forsikring og vægtafgift er de samme uanset om man ...

16. dec 2015 12:12Biltrafikken vokser 32 gange så hurtigt som togtrafikken