Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Ole K Løkke

Ole K Løkke

Kommentarer

Sammenligning med VW ID Neo

Det er vel lige lidt frisk at sammenligne en Kona, som var ny i Europa for 6-8 måneder siden med en fremtidsbil som VW ID Neo, som stadig futter rundt i fuld sløring :-). Kona/e-Niro/Soul (64 kWh) har i forhold til andre elbiler i samme prisklasse en fin hastighed ved hurtigladning især i forhold...

8. feb 2019 11:41Hyundai blev snydt: Elbil burde være årets bil

Kan ikke helt få ladehastigheden til at passe

Da jeg endnu ikke er stødt på en Plug-in-hybrid der kan DC-lade (I3 Rex undtaget), må det være AC de tænker på. Men 24 km på 5 min, kan jeg slet ikke få til at passe med de almindelige AC-standere der er tilgængelige i Danmark. Moderne ellerter kan lade op til 11 kW fra de offentlige standere, så...

16. jan 2019 12:35Britisk rapport: Forbyd sløvtladende plugin-hybrider fra offentlige ladestandere

Mercedes E300de, nærmere eftersyn

På sit 13,5 kWh batteri kører Mercedes E300de op til 55 km (minimum 245 Wh/km) mod Konaens 133 Wh/km. Det højere forbrug er jo heller ikke så underligt, da det er en meget større bil. Som bonus-oplysning bruger min Soul 143 Wh/km ifølge den gamle standard (NEDC) og det passer meget fint om somme...

15. nov 2018 11:25Plug-in-hybrider og dieselbiler er i praksis lige grønne

Re: Optionel køling

Mindre rettelse. Kia har siden 2013 brugt SK Innovation som batterileverandør, samme firma skal levere til Mercedes EQ. Hyundai bruger rigtig nok LG Chem som leverandør, men i modsætning til Opel Ampera-e er det "kun" som leverandør af batteriet.

11. jul 2018 12:59Leaf-ejere: Varme batterier giver sløv sommeropladning

Leaf II, ikke så stort skridt fremad.

I det store elbil-land Norge er der efterhånden mange gode sammenligninger imellem forskellige elbiler. Udfordringen viser sig langt tidligere end 500-600 km nok nærmere fra 150-200 km. I denne testrute (Gns. 61 km/t) regner de med rækkevidde på Nissan Leaf 270-280 km (NEDC 370km) og Kia Soul 23...

11. jul 2018 11:34Leaf-ejere: Varme batterier giver sløv sommeropladning

Re: Har du en god stikkontakt til testen?

Il, hvis du finder Bjørn Nyland på youtuben har han en blandt andet en meget grundig test af den nye Nissan Leaf. Allerede fra 296 km (74 km/t i snit kørt 4 timer) lader den ikke med mere end 21-22 kW, udendørs temp er -4 grader. Der er utallige andre test der viser samme tendens. BMW I3, Hyundai...

17. maj 2018 22:13Så skal vi køre pluginhybrid

Re: Har du en god stikkontakt til testen?

Jo det er helt normalt med over 40 kW (beklager fik skrevet spænding, V ovenover) på en CCS eller Chademo lader. Selv den gamle Renault Zoe kørte op i nærheden af 40 kW på AC. Selvfølgelig vil den høje effekt aftage jo tættere du kommer på 80-85% opladet, men sådan er det jo. Det handler ikke...

17. maj 2018 14:58Så skal vi køre pluginhybrid

Re: Har du en god stikkontakt til testen?

Af nyere større elbiler er det vel også kun Nissan Leaf og VW e-golf der kører med passiv batteri-køling, samtlige andre BMW, Kia, Hyundai, GM, Renault, Tesla (fortsæt selv rækken) kører med aktiv batteri-køling. Er enig i at det er forkert at spare aktiv køling væk. Du udnytter dit store bat...

17. maj 2018 14:03Så skal vi køre pluginhybrid

Re: Selvfølgelig skriver vi om Tesla

Nissan har et alvorligt problem, for deres 2018 model kan ikke hurtiglade flere gange i træk på langtur, fordi batteriet bliver meget varmt. Det tager længere tid at køre lange ture km i 2018 modellen end det gør i den gamle 2017 model. Det kan derfor siges, at Nissan ikke har lært noget af man...

5. apr 2018 15:57Problemerne hober sig op for Tesla

Lidt blandet øhh

Den nye BMW I3 med 43 kWh batteri med 250 km rækkevidde kan ikke være efter den gældende NEDC norm, for så er den blevet pænt forslugen. Kia Niro EV kommer først til salg (i måske USA og Norge) i andet halvdel af 2018 og bliver spec-identisk med Hyundai Kona.

20. feb 2018 16:59Færdige elbiler og nye koncepter i Geneve