Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

poul sehstedt

poul sehstedt

Kommentarer

Re: Hvorfor skal EL-baner have

Nu skal du altså ikke komme med gode forslag til DSB.... De kunne finde på, at følge din idé. I øjeblikket findes der ikke batterier/akku, der ville kunne levere strøm nok til at sende et tog fra ARH til CPH... altså set i forhold til vægten og pladsen. Næst efter dieseldrift er el via kørelednin...

24. nov 2014 15:49Togkapløb om milliardkontrakter i fuld gang

Lad den gamle bro stå..

Den gamle bro burde selvfølgelig bevares, både som monument over dansk brobyggehåndværk samt som fortrinsvis cykel- og gangbro, evt. som aflastning i forbindelse med uheld på den nye. Hvis nu muligheden byder sig, at kunne adskille den bløde fra den hårde trafik, bør denne løsning tilstræbes.

24. nov 2014 13:32Storstrømsbro kan blive opført som 'falsk' skråstagsbro

Re: Mazda 3 årgang 1011.

Vidste ikke, at Mazda 3 årg. 1011 havde airbag... men en henvendelse til din nærmeste Mazda-forhandler vil sikkert kunne give dig det efterlyste svar!

19. nov 2014 19:19Airbag-skandale breder sig: Millioner af biler tilbagekaldes

Re: Klovn

Nu kalder Deloitte sig selv revisionsfirma, så journalistens ordvalg er ikke ved siden af... © 2014 Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab, København, CVR-nr.: 33 96 35 56. Revisions- og rådgivningsfirma med kontorer i hele Danmark og i Grønland samt dansk repræsentation i Polen, Eng...

8. okt 2014 8:44DSB efter revisor-kritik: Vi har brug for ny analyse af markedet for eltog

Re: skovbrande

Jeg forstår ikke, at nogen kan give Nina tomlen nedad. Hun har da fuldstændig ret. Det ved alle os, der har tilknytning til skovbrug. Derfor rydder vi op i vore egne skove.

22. sep 2014 23:19Geus-forsker i Grønland: Burde isen ikke være hvid?

Beslutsomhed...

Ja, håndfast handling i Holland og Belgien fremfor det lal, der udøves i Danmark!

18. sep 2014 14:00Holland sætter el-lokomotiver ind i stedet for Ansaldobreda-fiasko

Re: @Poul Sehstedt

@ Jan H. Vel næppe en kattelem, men det er faktisk set før, at sikringsdøre er blevet hængslet indvendigt og derfor kan give efter for (vand-)tryk.

1. sep 2014 21:14Trods højbane: Skybrud oversvømmede teknikrum og stopper metroen

Molbohistorie

Molbohistorierne i den danske transportsektor vil ingen ende tage... De har måske hængslet dørene indvendigt.

1. sep 2014 13:57Trods højbane: Skybrud oversvømmede teknikrum og stopper metroen

Frekvens

Timemodellen afhænger også af, hvilken frekvens afgangene skal have: timedrift, halvtime, 20. minut. eller kun hver anden time.? Det hele kan faktisk ende med, at færre vælger toget, når de almindelige skal give plads for time-toget og derved får forlænget rejsetiden. Landet er jo latterligt lill...

29. aug 2014 18:13»Der ligger en politisk aftale, og det skal DSB bare lære at tage bestik af«

Kostbar

DSB vil sikkert bare gøre sig kostbar, så der ruller flere penge ud til materielindkøb. Jeg hæfter mig ved, at der ikke findes standardbreddemål for tog i EU. Når vi kan bruge ICE TD 605 allerede nu, hvorfor så ikke efterfølgeren og i eldrift ? Ganske vist blev de hos DB indlejede ICE TD 605 modi...

27. aug 2014 14:06DSB: Glem enhver tanke om standardtog - de findes ikke