Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Nikolaj Johansen

Nikolaj Johansen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Fordampingsvarme

Jeg tænker at det kunne være muligt at udnytte fordampingsvarmen i vandet. Hvis vandet er fint forstøvet så overfladen er stor. Der skal fjernes 3kW Specifik fordampningsvarme ved 30 grader ca. 2420 kj/kg 2420/3=4.463 kg vand pr time der skal fordampes At det så giver 7,5 kubikmeter damp i tim...

1. aug 2018 14:57Varmeudfordringen: Hjælp Søren med at køle den gamle bil

Re: SUUUUK..

Det er lige præcis derfor at vi som et lille land skal have store armbevægelser og vise vejen. Hvad nytter det for miljøet at DK er grøn? Ikke en skid! Vi er 0.08% af jorden befolkning. Men vi har viden og teknologien til det og hvis den kan sælges til udlandet så vil jeg mene at det er at varet...

14. jun 2018 12:47Refns satire: Flere nuancer af grønt

Det er ikke nemt at skifte

Det er ikke nemt at skifte uden at gå på kompromi: Ink-jet er ikke vandfast også er det langsom. Laser printer laver ozon og micropraktiker Så den bedste løsning er jo nok at gøre det digitalt.

6. jun 2018 14:51Hormonforstyrrende stof skriver din bon – og erstattes af endnu et

Der er skrevet rigtig mange

Der er skrevet rigtig mange videnskabelige artikler omkring opvarming af mælk og maillard reaktionen. Men som jeg har forstået det er der stadig mange reaktioner i den proces der er ukendt. Men med hensyn til hvorfor det bliver sødere; skulle en forklaring være at, laktose, som ikke er ret sødt,...

17. dec 2017 13:22Spørg Scientariet: Hvorfor bliver mælk sødere efter opvarmning?

Et lidt hurtigt svar: hvordan

Et lidt hurtigt svar: hvordan skulle det ellers komme der ind? Der er typisk 300-400 bar (A) tryk i en kraftværkskedel og efter en kondensator omkring 0,10 bar (A) tryk (undertryk i forhold til atomiseres trykket på ca 1 bar (A)) så ét eller andet skal jo hæve trykket fra 0.10 til 400 bar og der...

28. sep 2016 20:34Spørg Scientariet: Hvordan pumper man vand ind i kedlen på et kraftværk?

kent system

Wärtsila har i mange år kørt med et common rail system på deres store skibs motorer, der er styret af hydraulik og et par computere, MAN Diesel & Turbo har også et ligene system. ved godt at det er motorer i en helt anden klasse men teknikken har da være kendt i mange år.

6. jun 2016 11:10Svensk firma vil revolutionere benzinmotoren

Det er efter hvad jeg kan

Det er efter hvad jeg kan huske fra min tid i søværnet ganske rigtigt. Hvis begge skrue drejer samme vej, sejlet skibet en lille smugle skævt. Der koster kraft at skulle rette op på det og derved støre brændstof forbrug. Der var også noget med hvordan turbulensen i vandet regeret.

23. okt 2013 14:11Spørg Læserne: Hvorfor drejer skruerne på styrbord side med uret?