Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jørgen Rasmussen

Jørgen Rasmussen

Kommentarer

Fugt

Kold luft kan indeholde langt mindre vand end varm luft kan. Derfor får du en gratis fordel ved at udlufte om natten. I øvrigt har jeg denne sommer målt jordtemperaturer i min høplæne på over 40 grader. Jeg forventer den overlever, også som græs. Et par grader ekstra bekymrer ikke mig

8. aug 2018 9:47Varme Nye Huse

Re: Lav moral

Ja, men hvis moral? Det konkursramte firma kan pr definition ikke udføre oprydning, da det er stoppet fuldstændigt. Kommunen eller staten må altså træde til. Har vi overhovedet regler for den slags? Gennem årene har der været mange eksempler på forurenede grunde, som ingen kan vedkende sig. Der h...

28. jun 2018 11:01Genbrugsfirma gik konkurs - nu flyver affaldet rundt i landsby

Regler og forordninger

synes at være de forhindringer der stopper denne indlysende gode ide. Vor smule atomskrot vil næppe kunne påvirke de katastrofale forhold i Tjernobyl. Har man overhovedet spurgt der hvad man mener om sagen? Mod betaling, og det kan vel ikke være dyrere end de mange sagsbehandlere i Danmark, ville...

23. jun 2018 11:59Spørg Scientariet: Hvorfor sender vi ikke bare vores atomskrot til Tjernobyl?

Re: Tyrkertroen på den rene elbil

Endnu en mester i regning, der ikke forstår, at vi nødvendigvis skal redde verden til vore børn, uanset prisen og behageligheden. Udviklingen fortsætter, og vi finder en vej.

2. jun 2018 13:32Plugin-hybrider baner vejen for grønne biler

Hvorfor tog?

Indenfor et par årtier vil udviklingen frembringe selvkørende busser, lastbiler og personbiler. Hvis man i stedet for investeringer i hurtige skinneveje og tog - der med de eksisterende erfaringer med signalsystemer og togindkøb ikke frister meget - udbygger veje til automatiske køretøjer, kan ma...

15. maj 2018 12:19Svenske højhastighedstog skal køre mindst 320 km/t

Hvad med os andre

Vi er nogle der bor hvor samfundets omkostninger pr. kilo partikler er lave grundet den lave befolkningstæthed. Dermed er vores risiko pr. person dog ikke mindre. Jeg har ikke lyst til at få KOL fordi andre vil hygge sig. Træ bør flises og afbrændes i anlæg med røgfilter. Samme med halm. Stop ind...

11. maj 2018 9:38Nye tal: Brændeovne er hovedskurken i Region Hovedstaden

Knallert 45

må køre på veje, men ikke på cykelstier. Hvis speed pedelecs holder sig til vejene, er det vel ikke farligere end end knallert.

4. maj 2018 22:01Speed pedelec-forsøgsordning udskudt: »Det var jo noget bras«

Vibrationer

Hvis man låser en møtrik med loctite, kan man forværre problemet. Man må formode, at eftersyn af rotorhovedet indebærer en efterspænding af møtrikkerne, hvad der kan gøres mindre effektivt af en limet møtrik. Vibrationer i sammenspændingen kan smede bolten, så tolerancerne ændres, hvorefter bolte...

4. maj 2018 21:57Defekt møtrik bremser levering af kamphelikoptere

Re: Nye tal? Statiske, eller til at vise vejen frem?

Molboagtigt? At producere et batteri til 100 km kørsel er nok meget mindre belastende end et til 300 km. Motor/generator til at drive en bil med 120 km/t kræver meget færre hk end en der skal kunne køre 180 km/t og kan konstrueres ret billigt. Motorens brændstofeffektivitet vil kunne være dobbelt...

30. apr 2018 15:51Plugin-hybridbiler udleder mindre CO2 end både benzin- og elbiler

Mere økonomiske biler -

det har vi snart hørt meget længe. Men sandheden er, som vel alle efterhånden vil vide, at fossilbilerne ikke har fået mere end nogle få procent bedring i forbruget gennem de sidste mange år. Der har kortvarigt været en bedring i brændstoføkonomien efter krisen, men det skyldes at man har købt sm...

16. apr 2018 21:42Energistyrelsen: Flere fossile brændsler i transporten på trods af vækst i elbiler