Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Mathias Brosbøl

Mathias Brosbøl

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Lavere hastighed giver bedre

Lavere hastighed giver bedre fremkommelighed i myldretrafikken. Det mener svenskerne i hvertfald i Gøteborg og sætter derfor hastigheden ned intelligent. Problemet er en relativt lav hastighed på en 4 sporet motorvej med begrænset trafik i yder timerne. Det er meget svært med andet end massive bø...

9. okt 2019 20:40Vestegnskommuner kræver hastigheden ned på 90 km/t på motorveje

Det er da kystnære møller!

Det er da kystnære møller! "Alle de udpegede havarealer ligger mere end 150 kilometer fra kysten og har en havdybde på mere end 50 meter." Det er da noget vrøvl! Hvis bare kortet er lidt målfast så kan jeg se at området nærmest vestkysten er ca 30 km og ikke 150 km fra kysten.. Det samme gælder...

28. apr 2019 16:54Tre afrikanske lande skal teste verdens første malaria-vaccine

'"Alle de udpegede havarealer

'"Alle de udpegede havarealer ligger mere end 150 kilometer fra kysten og har en havdybde på mere end 50 meter." Det er da noget vrøvl! Hvis bare kortet er lidt målfast så kan jeg se at området nærmest vestkysten er ca 15 km og ikke 150 km fra kysten.. Det samme gælder alle de øvrige område...

28. apr 2019 16:52Tre afrikanske lande skal teste verdens første malaria-vaccine

I december var min LinkedIn

I december var min LinkedIn fuld af reklamer fra projektets rådgiver COWI i forbindelse med åbningen... Spørgsmålet er vel om det ikke er både egen kontrol og bygherre kontrol som er svigtet?

2. feb 2019 14:26Fejl på spritny bro: Nordmænd finder en ødelagt bolt og svagheder i 12 andre

Forudsætninger med væsentlige detaljer

"Analysen har som forudsætning, at flyforbindelserne København-Tirstrup og København-Karup indstiller driften. Desuden er det en forudsætning, at taksterne på Storebæltsforbindelsen ikke sættes ned, når gælden er tilbagebetalt." Hvis forbindelsen oprettes vil nok koste Midtjyllands lufthavn liv...

23. aug 2018 22:18Regeringen vil afsætte 60 mio. kr. til forundersøgelse af Kattegatforbindelse

Minimal trafik over Femern.

Årsdøgns trafik på 12.500 biler under Femern når den er fuldt færdig. Det er ikke mere end en stor landevej eller motortrafikvej! Jo vel, der er andre motorvejs strækninger med tilsvarende meget små trafikmængder, men ikke nogen nye hovedstrækninger til 30? mia. Det må være et skrøbeligt trafika...

24. aug 2017 22:41Lavere takst over Storebælt vil koste Femerntunnel 70 millioner om året

Fire vagter = Dyrt?

"Indtil videre er broen også bemandet af fire vagter, der skal holde folk på afstand af lågerne, når de lukker." Jeg håber ikke at det fortsætter sådan, for så er broen nok dyr i anlæg, men også meget dyr i drift..

14. jul 2016 16:05Kom med en tur på Kyssebroen

Re: Hvilken kontrakt?

.. men enhver kontrakt er bundet af en given start tidspunkt. Entreprænører skal jo planlægge sine folk og materiel. De kan jo ikke stå standby i 1-3 år i Rødby indtil tyskerne får miljøgodkendelse, klaget 1. og 2. gang, for domstol og anket m.m.

8. okt 2015 20:13Femern bliver flere milliarder kr. billigere

Så vidt jeg selv kan se og

Så vidt jeg selv kan se og høre på folk var undertaget udført som en indvendigt nedhængt loft, der hang i stropper.. Det faldt ned i næsten et stykke og bestod af et tyndt lag etanit og så z-profiler som skellet og så noget rockwool ovenpå, som endte i den kunstige sø over til Bestsellers hovedko...

12. jan 2015 14:00Stormskader på Aarhus’ spritnye ingeniørhøjskole skal kulegraves

Utrolig interessant.

Jeg finder rapporten meget spændende og relevant. Vi har idag flere forsøg med 90 på strækninger (ofte landeveje med gode trafikaleforhold og med få/ingen krydsende veje), og der er ikke flere ulykker, tværtimod er vejen blevet mere sikker pga. færre overhalingerne og mere ensartet hastighed. Jeg...

4. dec 2014 21:15Rapport: Fart topper som årsag til trafikulykker