Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

Lars Jensen

Lars Jensen

Kommentarer

Re: TIllid eller kontrol?

Det er samme metode man bruger inden for f.eks. luftfart, søfart, jernbane og sikkert også inden for offshore og andre brancher i hele Europa (og meget af den øvrige verden). Der er fastsat nogle rammer og minimumskrav. Hele virksomhedens system skal stadig godkendes af pågældende styrelse og uds...

15. jan 2019 9:01Trafikstyrelsen: Virksomheder skal selv bestemme deres sikkerhedsprocedurer

Re: Lad os vente på havarikommisionens rapport!

Ingen enkeltpersoner lokomotivførere, deres advokat eller bisidder kender hele sandheden. Nej tak til flere forslag til ekstra sikkerhed, så længe man ikke kender det grundlæggende svigt. Man må vente på havarirapporten og dens konklusioner. Foreløbig glæder jeg mig over at ingen tog/vogne...

14. jan 2019 22:05Togspecialist til myndigheder efter dødsulykke: Installer nødbremseløsning

Re: Er nødbremsning altid det sikreste?

Som jeg skrev så bebrejdede næstformanden ikke nogen noget; han antydede bare at ulykken blev mere skæbnesvanger fordi passagertoget nødbremsede. Som en rent ingeniørmæssig betragtning har han vel ret! Ked af at sige det, men det er noget værre ævl. Et tog der nødbremser med egen bremsekr...

14. jan 2019 22:01Togspecialist til myndigheder efter dødsulykke: Installer nødbremseløsning

Man skal som journalist nok

Man skal som journalist nok være ekstra kritisk når man holder en mikrofon op foran ansigtet på en forhenværende.. Her tog vedkommende i hvert fald fejl med påstanden om at styrelsens tiltag var ude af proportioner. -Hvis man havde ulejliget sig med at læse hvad styrelsen skrev i deres forbud, så...

11. jan 2019 15:51Én togoperatør må igen fragte lastbiltrailere efter forbud

Styrelsen skal agere som de

Styrelsen skal agere som de gør her. Og det er jo ikke fordi alt godstrafik stoppes og sendes ud på landevejen. Man kan ret nemt komme ud af forbuddet ved at i første omgang surre trailerne (efter en beskrevet procedure). Dette kan udarbejdes på få dage. På den længere bane skal låsene modificere...

10. jan 2019 10:49Forbud mod lastbiltrailere på godstog kan føre til flere ulykker på vejene

Re: Fastgørelse ved baghjul

En kæde vil slækkes når den modsatte ende løftes grundet manglende tøjring ved hovedbolt, når den så falder ned vil kæden knække et led så vognen vil stå uden ekstra sikring. Tror at du har ret i det med kæderne. Forleden søgte jeg lidt på regler og instruktioner for lastning af og sikrin...

5. jan 2019 14:32GRAFIK: Sådan burde lastbilstrailer være fastgjort til ulykkestog

Re: Jeg har på fornemmelsen at

Måske DSB skulle lade deres sikkerhedsudstyr på trailere revneundersøge periodisk i det mindste af kongetappen. Måske du skulle læse lidt op på jernbanedrift i dagens Danmark. DSB har i efterhånden en del år ikke kørt godstransport, og har hverken godsvogne eller trailere.

3. jan 2019 16:18Løsrevet lastbiltrailer ramte ulykkestoget på Storebælt

Re: Fattige lande

Nadja, det må du gerne uddybe lidt (at det er mere sikkert..). Har du data der understøtter eller er det din egen mavefornemmelse? I givet fald har Rumænien forbedret sig dramatisk i løbet af 2 år. I den seneste benchmarking af de europæiske jernbaner (bedømt på Kvalitet/Udnyttelsesgrad/Sikkerh...

3. jan 2019 12:30Gamle danske IC2-tog solgt til rumænsk jernbaneselskab