Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lars Jensen

Lars Jensen

Kommentarer

Re: OT: Hopper/Hønser

Det er du velkommen til at mene Ulf. Men det er bare sådan at der inden for flyvning/luftfart er et hav af begreber. Folk i branchen ved præcis hvad der tales om. På dansk er det en god blanding af dansk og engelsk. Fuldstændigt som inden for alle mulige andre brancher. Sejlads og diverse håndvær...

5. jun 2019 15:03Hård landing overbelastede vinger og brændstofrør i Aeroflot-havari

Re: Fjedring

Præcis. Og det er i øvrigt symptomatisk på disse sider at ville genopfinde det varme vand, hver gang der har været en ulykke. Det at flyet her ‘hønser’ er ikke affjedringens skyld. Der er faktisk rigtigt god dæmpning i understellene på moderne trafikfly. Det er med meget stor sandsynlighed en kom...

29. maj 2019 17:16Hård landing overbelastede vinger og brændstofrør i Aeroflot-havari

Re: Kære Andreas.

Bo, det står på et af de links der ligger i artiklen, og der angiveligt er skrevet af “Captain Jetson” som beskriver sig som luftkaptajn.

28. maj 2019 13:39Hård landing overbelastede vinger og brændstofrør i Aeroflot-havari

Re: Kære Andreas.

Kære Andreas, ham der Captain Jetson du referer til i et af dine links. Han har kæmpe fejl i sin fremstilling. Jeg tvivler faktisk på at en luftkaptajn har skrevet det der står. Første kæmpe fejl: Han beskriver at en trepunktslanding er en landing hvor de 3 understel rammer banen på forskellige t...

28. maj 2019 9:36Hård landing overbelastede vinger og brændstofrør i Aeroflot-havari

Kurt har ret. Artiklen er

Kurt har ret. Artiklen er ikke på niveau for et teknisk medie. P.S. Hvorfor valgte de at lande med 1.6 tons overvægt? Hvis man fulgte lidt med ville man vide at de fik tekniske problemer (lynnedslag?) lige efter afgang og bad om at returnere. Med det de havde at kæmpe med, så lander man uanset væ...

28. maj 2019 6:47Hård landing overbelastede vinger og brændstofrør i Aeroflot-havari

Ikke at det ændrer så meget,

Ikke at det ændrer så meget, men vil blot nævne at Bispeengbuen ikke er en motorvej, men en motortrafikvej.

19. maj 2019 22:33Op til 2,5 mia. kr: Så dyrt bliver det at slippe af med forhadt københavnermotorvej

Re: Svagt understel?

Selvfølgelig er det en overskridelse af ‘displaced treshold’ jeg mener. Det er vel rimeligt åbenlyst. Der er et meget godt foto i denne artikel. https://siberiantimes.com/other/others/new... Om der er fjernet udstyr inden billedet er taget er ikke til at sige, men den kant de har forceret, har m...

7. maj 2019 12:10Ekspert efter russisk flyulykke: Lyn bør ikke sætte moderne fly i brand

Re: Svagt understel?

Henrik, den du linker til kørte ud over banens begrænsning under landing. Den kom derved ind i et område der var under konstruktion. Hvilket bl.a. resulterede i at understellene kollapsede. Banen var afkortet med over 1000 meter. De havde ifølge rapporten fået oplyst en friktionskoefficient på 0,...

7. maj 2019 7:04Ekspert efter russisk flyulykke: Lyn bør ikke sætte moderne fly i brand

Hvorfor bruge energi på at

Hvorfor bruge energi på at diskutere lynnedslag som kilde til antændelse, når der allerede i går var billeder tilgængelige som viser at flyet ikke var i brand da det kommer ind til landing . Der findes video som viser at flyet ‘bouncer’ flere gange under landingen. Det sidste bounce er meget stej...

6. maj 2019 20:17Ekspert efter russisk flyulykke: Lyn bør ikke sætte moderne fly i brand

Re: Grundig forklaring på “run away trim” og korrekt reaktion

“Men simulatoren kan simulere high altitude unreliable airspeed og mig bekendt blev der skruet kraftigt op for den træning efter AF447. Men det har ikke rigtigt noget med 737MAX og MCAS.” Enig. Der udveksles megen uvidenhed herinde. AF447 var et high altitude upset. Det var ingen af MAx ulykkern...

25. mar 2019 7:27Boeings "killer-app"