Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jens Christian Smidemann

Jens Christian Smidemann

Kommentarer

Re: Nye læsere kan starte her

det er da at spilde tiden! Allerede første præmis 'via Hamborg' er forkert. Der er lavet ny motorvejsforbindelser fra Lübeck til Berlin - hvor der kun mangler én lille tilslutning. ...i øvrigt en dejlig hurtig tur - indtil den bliver opdaget i bredere kredse. Grunden til at den i...

29. jan 2015 17:56OVERBLIK: Sidste slag i talkrigen om Femern

Re: Hastighed oppe og nede

Nej, Det afgørende for at moderne ubåde(n) kan sejle hurtigere under vandet end i overfladen er at der ikke er nogen bølgemodstand. læs evt. http://www.marinewiki.org/index.php?title=... eller søg på basic ship resistance and propulsion.

30. jun 2014 17:48Efter 21 år på værft: Ruslands flåde tager ny atomubåd i brug

Re: Hastighed oppe og nede

Den største grund til at moderne ubåde sejler hurtigere når de er neddykket skal findes i modstanden. Ved skibe og uddykkede ubåde er der en stor modstand i bølgedannelsen omkring fartøjet. Den er ikke tilstede når ubåden er neddykket. Til gengæld stiger friktionsmodstanden (pga den større overfl...

29. jun 2014 21:41Efter 21 år på værft: Ruslands flåde tager ny atomubåd i brug

Tallinn, Estland

I Tallinn, Estland, har de ubåden Lembit stående inde i de gamle flyvebådshangarer. Ubåden er bygget i England før 2.verdenskrig (1937), deltog i krigen på Sovjetisk side og blev først taget ud af drift i 1979. Flyvebådshangarer er for øvrigt dansk designede og fra før 1.verdenskrig. Ubåden har h...

9. jun 2014 10:37Svensk koldkrigsubåd byder på en simuleret tur i dybet

1905

Svaret må være 1905

13. dec 2013 12:48Hvornår skrev vi om planen for Fælledparken?

1915

Med et ret så rundt jubilæum hos B&W må det være 1915.

3. dec 2013 11:28Hvornår skrev vi om Aalborg Elværk?

Re: Prøv google maps

På koordinatet 34°52'38.49"N,128°42'18.00"Ø ligger der en del af et Triple-E i en tørdok (eneste containerskib der er 59m bredt). Bagved den ligger et Sammax containerskib (en af de 16 der blev bestilt tilbage i 2008, se evt. http://shippingwatch.dk/Rederier/article49... ). Der ligger ...

21. feb 2013 21:54Se spionfoto af Maersks Triple E-containerskib

Re: Hellig ko

Er der slet ikke nogen der er træt af at betale til den jernbanebromafia? Jeg ville gerne se de lastbiler der kan transportere råstål lige så effektivt som jernbanen. http://dybas.de/dybas/gw/gw_s_9/g900.html En vogn som ovenstående laster 85 tons stål. Hvis man prøver det med en lastbil får ...

19. okt 2011 18:12Ny storstrømsbro vil koste op mod 3,2 milliarder

Hvorfor en bro?

Hvorfor ikke en tunnel. Om et par år ligger der jo en tunnelelements fabrik ca. 120 km (ad søvejen) fra Vordingborg. Så kunne man jo bygge en 4 sporet jernbane tunnel så man var forberedt til en måske fremtidig forbindelse fra Gedser til Rostock.

19. okt 2011 17:36Ny storstrømsbro vil koste op mod 3,2 milliarder

Re: Fast forbindelse.

Du forudsætter at afstanden er den samme, og at den Danske infrastruktur er rettet mod Gedser, sådan er virkeligheden ikke, den gode Danske motorvej er for længst anlagt, den fører til Rødby, og prøv at se på et kort, et hurtigt øjemål siger at afstanden over bæltet ikke er i nærheden af at være ...

23. sep 2010 11:33Tyske socialdemokrater kræver genforhandling af Femernbro