Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jakob Køster

Jakob Køster

Kommentarer

Re: Grøn ejerafgift op

Men der er jo ikke nævneværdig forskel på de opdaterede biler og de ikke-opdaterede biler. NOx udledningen er jo ikke iht den standard bilen burde være godkendt efter. Derfor bør VAG stadig købe bilerne tilbage eller opdatere dem med AdBlue aftertreatment som man gør i USA..

29. maj 2019 21:50Dieselgate: Hver fjerde bilejer gider ikke opdatere for at mindske diesel-os

En gang til for Prins Knud.

En gang til for Prins Knud. Bilen opfylder IKKE Euro5 kravene når den er opdateret. Der er ikke længere snydesoftware til brug ved laboratorietests, men bilen er ikke Euro5 compliant. Til gengæld medfører opdateringen: Hævet indsprøjtningstryk - dvs forøget last på pumpe og dyser - faktisk væse...

29. maj 2019 20:56Dieselgate: Hver fjerde bilejer gider ikke opdatere for at mindske diesel-os

Storebælt

Bruges også på Storebælt mellem banernes bokse og til bankboksen / kontrolrummet. Fra bane til boks for at komme af med kontanter, og tilsvarende for at kunne få dokumenter og lignende mellem baner og kontrolrum.

1. jan 2019 14:42Video: Rørposten lever!

Re: Hvad skal kravene til en hybridbil være?

Umiddelbart vil jeg mene at kravene for en hybridbil fint kunne være batteri på min 30kWh, og en forbrændingsmotor som opfylder Euro 6d. Man kunne overveje at sætte grænse på ICE motorernes størrelse, så det ikke er "luksus"aflads-hybrider, men biler der opfylder et regulært behov. Fx max ICE y...

3. okt 2018 14:31Analyse: Hybridbilerne bliver første slagmark for Løkkes grønne løfter

Intet problem herhjemme - de bliver eksporteret.

Tag et kig på Skat.dks udemærkede hjemmeside for registreringsafgifter - og det bliver meget hurtigt synligt at biler med EA189 motorserien bliver eksporteret - nok fordi prisen er for lav herhjemme. Og så er NOx problemet jo "væk" . Der sidder en del ejere (og tidligere ejere) af modeller med E...

18. sep 2018 8:38NOx-fiks til nye Skodaer gjorde blot problemet værre

God idé

Det ville jo fuldstændigt oplagt at have været transporteret gods på tog frem til godsbaneterrænet bag hovedbanegården og så "last-mile" på El cykler, eltrikes og små distributions lastbiler (som fx VWs https://electrek.co/2018/08/21/vw-massive-...) . Men, der var vidst nogen der hellere så beto...

30. aug 2018 7:59Frank Jensen vil have Københavns varer leveret i elbiler

Re: Lukket net

Glimrende idé- og der er mange leverandører at vælge imellem. Tesla skal du nok ikke regne med - har kontaktet dem to gange ang powerwall - de vender ikke tilbage

25. aug 2018 10:04EU fjerner straftold på kinesiske solcellepaneler

Re: Hvorfor sidder generatoren der?

Jeg forestiller mig at akslen fra nacelle til generator bliver ekstremt dyr. (Og tilsvarende lejer) En sådan aksel ville skulle kunne overføre ca 4MW på en ca 120 meter lang aksel- hvilket vil kræve et temmelig tungt design med nogle store og dyre lejer. Man kunne overveje hydraulik, men ved e...

27. jun 2018 9:37Superledende generator skal gøre vindmøllerne lettere

Re: Hovedstadens Letbane...

er et kæmpe stort sort hul. Jeg ringede til projektgruppens leder for en del år siden, for at høre hvad der lå bag ved tankerne, og hastighed virkede bestemt ikke som et relevant succes kritierie, da man ikke havde planer om at konkurrere med privatbilismen. Fx - har man tænkt at letbanen s...

25. jun 2018 10:19Trafikøkonom: Letbanen er ikke hurtigere end en gammel cykel

Uorganisk

Det skal vel være et uorganisk materiale. Der findes et utal af udbydere af glasskums granulat. Fordelen er at det har lukkede luftbobler indeholdt i materialet, dvs det flyder og nedbrydes ikke ved 100 grader.

22. jun 2018 8:55Solvarmen siver ud af nye fjernvarmelagre