Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Svend Carstensen

Svend Carstensen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Af Teslas hjemmeside fremgår

Af Teslas hjemmeside fremgår det ikke, om de 910 kg påhængsvægt er for påhængskøretøjer med eller uden bremser. Man får den mistanke, at denne påhængsvægt er beregnet til USAnske forhold, hvor man vist må trække ganske tunge påhæng uden bremser. I EU er den maks. påhængsvægt uden bremser 750 kg, ...

8. maj 2019 16:18En festdag for alle med hang til træk

Man kan jo så håbe, at

Man kan jo så håbe, at regering og Folketing nu tager sig sammen til at indføre et helt nyt system til beregning af registreringsafgift inden udgangen af 2020. Det nuværende system er et frygteligt roderi med et virvar af ikke altid lige logiske tillæg og fradrag og en del lappeløsninger.

14. mar 2019 14:32Ny bilaftale udskyder afgiftsstigning – men løser ikke problemet

Til Mads: de kaldes faktisk

Til Mads: de kaldes faktisk "sættevogne", ikke "lastbilvogne". Til Christian: låsemekanismen til hovedbolten ("kongetappen") sidder ikke på sættevognen, men på hhv. lommevognen / lastbilen (sættevognstrækkeren). Man kan håbe, at lastbilchauffører, der tilkobler sættevogne til trækkere, er mere...

14. mar 2019 14:27Havarikommision: Fejl på yderligere to godsvogne ved storebæltsulykken

Kingpin etc.:

Kingpin etc.: Lige et par fagudtryk på dansk til oreientering: Den tap, der fastgør en sættevogn (trailer) til drejeskamlen på trækkeren og skamlen på lommevognen, kaldes på dansk hovedbolt ( engelsk: king pin, tysk: Königszapfen). Betegnelsen "kongetap" er efterhånden en ret udbredt fordanskni...

4. jan 2019 13:37GRAFIK: Sådan burde lastbilstrailer være fastgjort til ulykkestog

Jeg har blot bemærket, at de

Jeg har blot bemærket, at de forskellige organer skriver ting som "... findes meget betænkeligt...", "...Det er (xxx)s opfattelse...", "...Overordnet mener (yyy)...", "...Grundlæggende må det forventes...". Ingen har tilsyneladende nogen reel viden om en evt. risiko ved disse køretøjer. ...

7. dec 2018 14:16Elektriske løbehjul og skateboards kommer ud i trafikken trods advarsler fra alle sider

Uden i øvrigt at tage

Uden i øvrigt at tage stilling til endsige have nogen viden om farligheden af disse nye køretøjstyper kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvordan indstillingen fra de nævnte organisationer ville have været, hvis cyklen først var opfundet i dag?

7. dec 2018 13:44Elektriske løbehjul og skateboards kommer ud i trafikken trods advarsler fra alle sider

Gammel nyhed

Princippet med at angribe bremseskiven "indefra" som her er gjort før. Tilbage i slutningen af 1960'erne eller starten af 1970'erne var der et tysk firma, der tilbød ombygningssæt fra tromle- til skivebremser til forhjulene på VW Boble-modellerne, med netop denne udformning. Audi benytt...

6. sep 2017 13:12GRAFIK: Nyt hjulkoncept til el-biler

Retardere

Langt fra alle store lastbiler har retarder, hvad enten der er tale om "pløreturbine" eller en elektrisk hvirvelstrømsbremse. Mange moderne, tunge lastbiler har ret effektive motorbremser, men ældre og mindre lastbiler har ofte problemer på lange hældninger, opad og nedad. I kombination med dårli...

5. apr 2017 13:11Nordmænd planlægger tunnel, der bryder EUs sikkerhedskrav

Geografi, Bjørn

"de to slovakiske byer Brno og Bratislava" -- hm. Kig lige på et kort, Bjørn. Sidst jeg så efter lå Brno i Tjekkiet.

31. jan 2017 14:00Universiteter konkurrerer om bedste Hyperloop-teknologi

Forskellige størrelser

Der er vel dybest set ikke noget mærkeligt i, at f.eks. PSA og Renault klarer sig "bedre" i sammenligningen end f.eks. Daimler og BMW. Hos PSA/Renault udgør små og mindre biler en langt større del af produktionen end hos Daimler/BMW, derfor er det gennemsnitlige brændstofforbrug pr. bil og dermed...

13. dec 2016 11:55VW risikerer ny milliardbøde