Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen

Kommentarer

Re: Hvad med biogas som supplement & back up?

Varmepumper, hjemlig halm/afgrøder eller hvorfor ikke biogas, det bør måske nærmere være fremtiden i kombination med varmepumper og varme patron. Nemlig. Varmepumper til de fleste dage med lidt lavere fremløbstemperatur (når udetemperaturen tillader det), og en biogasfyret kedel til backu...

20. aug 2019 11:31Borgmestre protesterer mod lukning af Esbjergværket i 2022

Re: Totalt uvederhæftigt pladder!

Dumt at købe en diesel, hvis man kører mange ture under 15 km! Den nye Mercedes 2,0 diesel er målt til 0 ( nul ) g/km NOx, altså meget langt fra grænseværdien. Al den stund, at der stadig vil blive solgt flere dieselbiler, er det meget positivt, at de er blevet så rene. Fint nok at folk der kø...

15. aug 2019 22:38Dieselbil får topkarakter i test af luftkvalitet: Mercedes får samme karakter som en elbil

Re: Hvilke vindretninger....

fordelen i direkte medvind Den skal have sidevind. Det er ligesom en skruebold i fodbold/tennis/bordtennis. Kraften er vinkelret på vindretningen (altså den effektive vindretning, når man tager højde for færgens egen hastighed på ca. 10 m/s)

15. aug 2019 13:38Scandlines-færge skal sejle med rotorsejl

Re: Hvad ved bønder om agurkesalat?

og slet ikke 1-2 elbiler pr. hustand der skal lades inden for en snæver tidsramme Jamen, det er heller ikke tilfældet. En elbil vil typisk stå stille i carporten med stikket i 10-14 timer i døgnet, så der er riiiigelig tid til at levere strømmen på det mest fordelagtige tidspunkt.

14. aug 2019 9:01Nyt DTU-studie: Elnettet kræver ikke voldsomme investeringer til elbiler

Re: Husmandsregning

Der er godt 2,5 mio personbiler i DK. Hvis ALLE blev skiftet til elbiler i morgen ville den årlige ekstrabetaling i transporttarif blive 1,8 mia/år. Det vil sige absolut mere end rigeligt til at dække absolut alle udgifter til udbygning af elnettet - og mere til. Fin analyse, og ganske ...

13. aug 2019 22:29Nyt DTU-studie: Elnettet kræver ikke voldsomme investeringer til elbiler

Re: Fantastisk! Er der nogle

Fantastisk! Er der nogle (gerne jounalister) som nu ligger lidt pres på Energinet for deres manipulerende og voldsomt vildtledende “analyse” at det akutte behov for at få doneret 19 mia. skattekroner? Lad os alle sammen huske, at gennemsnitslønnen i hele Energinet er 700.000kr alle inklusiv (t...

13. aug 2019 22:28Nyt DTU-studie: Elnettet kræver ikke voldsomme investeringer til elbiler

Re: Ikke et kraftværk.

Så en by med batteri back-up skal bruge mere energi end en by med en direkte energiforsyning. Der er altså ikke den store åbenbaring i at oplyse, at der er tab ved lagring af strøm. Det ved alle herinde i forvejen. Men batterier har specielt lave tab. Og lagring er nødvendigt, hvis energi...

2. aug 2019 11:25Teslas nye batteri kan forsyne storby med strøm i seks timer

Re: Godt set af Toyota

Lidt hjælp: "Er det ikke netop i bytrafik en elbil viser sig fra den bedste side, da den netop kan bruge de mange bremsninger til opladning, og ikke brænder energi af i vejkryds, hvis bilen vejer 3500 kg ved både acceleration og deceleration, så går det jo lige op.." Det var til gengæld et...

19. jul 2019 12:26 Toyotas allerførste elbil bliver en varevogn

Re: Dansk lytte Tysk besvær

Du frembringer en myte. Storebælt er støtter ikke Øresund A/S. Det eneste, som de er forbundet økonomisk, er sambeskatning. Og det skattetekniske overskud fra Storebælt kan modregnes i Øresund A/S skattetekniske underskud. For 8-10 år siden, jeg husker ikke de præcise årstal, og jeg har ik...

18. jul 2019 14:35Tyske miljøorganisationer vil stoppe Femern-godkendelse med 600 siders klage

Re: Godt set af Toyota

Vi har en nissan ev200, den har et 40kwh batteri, til bykørsel er det næsten umuligt at tømme det da det ville kræve 200+km kørsel, så 150kwh er alt for meget 60-100kwh er rigeligt. En 11kw lader er også rigeligt, idet bilen normalt holder stille 16timer hver dag. Vores bil kan kun lade med 3,5...

18. jul 2019 12:50 Toyotas allerførste elbil bliver en varevogn