Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Martin Herløv

Martin Herløv

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Spanske Nabrawind er kommet

Spanske Nabrawind er kommet med endnu en løsning. Kender ikke business casen. https://youtu.be/lnSFipns-rM

12. aug 2019 15:09Spørg Fagfolket: Hvorfor placerer man ikke vindmøller på gitre på samme vis som højspændingsmaster?

Den sikre vej til afsporing.

Den sikre vej til afsporing. Altid i dette forum, når der diskuteres KK, er der garanti for afsporing. Der kan ikke bygges fornuftige business cases på KK. Der kan ikke stoles på de oplysninger der gives til myndigheder. Der kan kun laves baseload med KK, så vil man ikke bygge batterier til opla...

7. aug 2019 12:15Op og Ned for atomkraft

Er det en menneskeret at belaste miljøet i fritiden?

Krydstokt er en stor forretning, men hidhører under fritids fornøjelser. Hvorfor man da fortsat skal have ret til miljøbelastning, når man ikke har nogen kalender der presser, er ikke at retfærdige. Det er problematisk nok at disse fartøjer belaster i internationalt farvand, men de burde ikke hav...

15. feb 2019 12:18Leder: Stop forureningen fra krydstogtskibene

Re: Bennefit for danske ingeniører

Det er jo forunderligt at de politikere der ytrer over engelsk kundskaber er citeret for flg.: "I know I ganged the... I made this banging, but, ehh, perhaps it's because It's too late and I'm a bit tired. " LLR eller https://youtu.be/Zm_MklkxweY elle disse citater, https://pol...

22. nov 2018 13:53Grønne ingeniør-studier må lukke, fordi de foregår på engelsk

Re: Bennefit for danske ingeniører

De fleste vil blive overraskede over hvor få ingeniører behersker fagtermer på engelsk. Den mest anvendte frase jeg har hørt i de snart 30 år jeg har arbejdet med fagfolkene, har været "you know?" Og det er kun i de færreste tilfælde det har fundet klangbund hos tilhørene fra den anden kultur.

22. nov 2018 12:04Grønne ingeniør-studier må lukke, fordi de foregår på engelsk

Bennefit for danske ingeniører

har i efterhånden mange år haft fornøjelsen af at samarbejde med mange danske ingeniører hvor vi har lavet projekter uden for DK. Lad mig slå fast at de har ikke rokket ved fordommen om at de gik matematikkens vej fordi de havde så store engelske talegaver, at det var der ingen grund til at uddyb...

21. nov 2018 18:52Grønne ingeniør-studier må lukke, fordi de foregår på engelsk

Den danske kulturarv

I en tid hvor man råber stadigt højere og skingert om vigtigheden af dansk kultur og fællesskabet dette implicerer, er det besynderligt at man reserverer 1 milliard til at vedligeholde middelalderkirker, som repræsentere en tid hvor man næppe havde begrebet "fælleskultur" eller bare "kultur" i vo...

21. sep 2018 12:11Kronik: Affredning af Vikingeskibshallen er et wake-up-call

Hold nu fast

Danmark skal fastholde sin positioner som førende på produktion af vindteknologi og det kræver at der er en mulighed for opstilling og afprøvning af denne teknologi. Det er alle i industrien enige om. Tyskland var ikke blevet nogen stor automotions nation, hvis man ikke kunne have kørt med bi...

3. aug 2018 14:11Antallet af landmøller skal halveres

Re: Uambisiøst

Maglev har den store svaghed, at det ikke er kompatibelt med skinnebåren trafik. Profilen gør at den skal have selvstændig trassering, som i store byer, som London, er enorm omkostningstungt. Har selv arbejdet på planlægningen af forbindelsen Hamborg-Berlin og også her var trassering problematis...

12. jul 2018 16:28Deutsche Bahn dropper højhastighedstog mellem London og Frankfurt

Re: Uambisiøst

Som det fremgår af artiklen er det netop pga Brexit at der forventes eskalerende trafik mellem den europæisk finansverdens metropoler. Formentligt vil selv de mest forbenede Brexittilhængere fastholde GB som en del af kontinentet Europa.

12. jul 2018 15:53Deutsche Bahn dropper højhastighedstog mellem London og Frankfurt