close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.
racelab bloghoved blog

300 hk og 20 kg

Jannik Wind Gotthardsen

Hvordan får man 500 Nm og 230kW i peak effekt ud af en motor der er mindre end en frokostpizza og vejer det samme som en stor sæk kartofler? Man benytter en synkron maskine med permanent magnet (P...

Hvordan samler man en bil, helt fra bunden?

Benjamin Juul Abildgaard

Først og fremmest skal der lyde en stor tak, til de af jer som kom forbi vores stand til motorshowet i Herning og sparkede dæk på DIS1. Illustration: Benjamin Juul Januar er kendt som måneden, hv...

Hvordan vælger man de rigtige komponenter og laver de rigtige designs?

Andi Kurtsen

Der er som sådan ikke noget hokuspokus i at lave en bil, men det kræver et overblik over, hvilke dele der rent faktisk er behov for, og hvad deres formål er. Følgende indlæg vil kun fokusere på de ...

Hvordan laver man lige en racerbil fra bunden?

Benjamin Juul Abildgaard

Først og fremmest vil vi sige stort tak for den varme velkomst her på Ingeniøren. Det er super fedt med alle de forskellige spørgsmål, som jeg for så vidt muligt vil komme omkring i dette indlæg. F...

Vi bygger en racerbil - vil du køre med?

Benjamin Juul Abildgaard

Hvad får du, hvis du samler en masse forskellige ingeniører, som elsker fart og teknologi? Svaret er ufattelig dårlig humor og en meget, meget hurtig racerbil. Vi sigter efter 0-100 på mindre end ...