motorbloggen

Var det noget med en elektrisk Hummer?

Bjørn Godske

Jeg takkede engang pænt nej, da udlejningsselskabet i San Francisco lufthavn tilbød mig en Hummer. Den stod for mig, som den ultimative amerikanske grådighed: stor, tung, benzinslugende og med en i...

Interview: Derfor sender Toyota ikke flere elbiler på markedet

Bjørn Godske

Her på Motorblogger har vi i flere år, været lidt forundret over Toyotas strategi når det gælder el- og pluginhybridbiler. Det er vi ikke ene om, da spørgsmålet løbende er blevet stillet af journal...

Toyota RAV4 pluginhybrid vil have en bid af kagen

Bjørn Godske

Det vælter frem med pluginhybrider på det danske marked: Ford Kuga, Peugeot 508 SW og BMW X3 PHEV, bare for at nævne nogle. Salget går også strygende med en markedsandel på 13,4 procent i juli måne...

Til alle jer med elbiler: Er der større slid på dækkene?

Bjørn Godske

En tysk undersøgelse skulle godtgøre, at ejere af elbiler har større udgifter til dæk - her fra en norsk avis. Der skulle især være tre forhold, som påvirker slitagen: 1) Elbiler vejer relativt m...

I Detroit husker de Knudsen

Bjørn Godske

Fik I læst et par bøger i sommerferien? Det gjorde jeg, og den ene handlede om William S. Knudsen. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke havde hørt om ham før. Men efter at have læst bogen er det ...

MG: Vi tester Danmarks første kinesiske elbil

Bjørn Godske

Illustration: Bjørn Godske OK, overskriften på denne blog giver anledning til en hel række spørgsmål, som jeg vil forsøge at besvare i rækkefølge: Lad os tage navnet først: Jo, det er faktisk det...

Elbiler holder, hvad de lover - og lidt til

Christian Rantorp

Batterierne i en Tesla Model S synes uudtømmelige i norsk test. Og alle elbiler overrasker positivt.

Giver 2 mio. km mening i en elbil

Bjørn Godske

Bloomberg skriver om den kinesiske batteriproducent CATL og deres 2 mio. km batteri Da det er de færreste biler, der nogensinde kommer til at køre 2 mio. km, så er det tanken, at batteriet kan bru...

Volvo: Kun 180 km/t - giver det mening?

Bjørn Godske

Så er det besluttet, fra næste års model, så kan en Volvo ikke køre mere end 180 km/t. I et interview i FAZ.net forklarer topchefen, Håkan Samuelsson hvorfor: »Begrænsning af vores køretøjs maksim...

Kommer elbilerne tilbage, når støvet har lagt sig?

Bjørn Godske

Bilindustrien er hårdt ramt af corona. Det gælder både de mange nedlukkede fabrikker og naturligvis også manglende kunder i butikkerne. Men hvad kommer det til at betyde for udrulningen af de milj...