motorbloggen

Gjorde Henrik Fisker nu også som han lovede?

Bjørn Godske

Illustration: Fisker For små seks år siden mødtes jeg med Henrik Fisker på en lille Café i Hillerød. Det har taget et par måneder at få interviewet i stand, pludselig kommer der en mail, som fortæ...

Hvorfor stopper Audis elbil ikke?

Christian Rantorp

For mig at se er det den største glæde ved at køre en elbil: Jeg træder bare på speederpedalen, og bilen sætter i gang. Stille og roligt. Når jeg letter trykket, så bremser bilen. Og flytter jeg f...

Elbiler har fået deres egen udstilling

Bjørn Godske

Det er mange år siden, at danskerne tålmodig stod i kø for at komme ind til store biludstillinger som “Biler i Bella”, der, så vidt jeg kan se, blev afholdt sidste gang i 2013. Siden da har der væ...

En weekend med Tesla Y

Bjørn Godske

Illustration: Bjørn Godske De første Tesla Y’er er allerede sendt ud til kunderne i Danmark. Derfor er det jo lidt på bagkanten, at Motorbloggen fik mulighed for at prøvekøre den hen over weekende...

Elbiler sætter sig på 19 ud af 29 kandidater til året bil i Danmark

Bjørn Godske

Sidste år vandt VW ID.3 titlen som årets bil i Danmark. Hvis der på det tidspunkt var nogen, som tænkte, at det var for tidligt med en elbil som vinder, synes jeg at salgstallene har vist det mods...

I Canada skal du betale ekstra for at køre i elbil

Bjørn Godske

I årevis har danske politikere forsøgt at gennemføre en spiselig plan for statens finanser i takt med, at der skal flere og flere elbiler på vejene. Målet har været at give et vis incitament til a...

Danskernes foretrukne elbil har stadig et par esser i ærmet

Christian Rantorp

Hver fjerde elbil på de danske veje er en Tesla, viser tal fra De Danske Bilimportører. Og danskernes begejstring for de amerikanske elbiler er i virkeligheden helt forståelig, hvis man spørger mig...

Så fik Motorbloggen endelig fat i en Porsche Taycan Turbo Cross Turismo

Bjørn Godske

Illustration: Bjørn Godske Det må snart være slut med at reklamere med 0-100 km/t-tider. Elbiler har for længst gjort den disciplin ret ligegyldig, da selv den sløveste elbil føles let og hurtig s...

Læser spørger: Hvorfor må en Tesla ikke laste mere?

Bjørn Godske

Følgende mail er kommet fra en venlig læser, som undre sig over at en Tesla Y kun må laste 387 kg: Som bilinteresseret og ingeniør undrer det mig, at lasteevnen på især Teslas biler er relativt la...

520 mia. kroner for en bilproducent, der ikke har leveret en bil

Bjørn Godske

Hvis nogen skulle være i tvivl om, hvor fremtiden ligger når vi taler om biler, så bare kig på nyheden om den amerikanske elbilsproducent Rivian. I sidste uge kom det ud, at producenten, der endnu...