Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.
intelligent transport bloghoved

Alle ønsker udvikling, men ikke forandring.

Svend Tøfting

Skal transportområder bidrage til de 70% reduktion af CO2 i 2030 ved skatteomlægning, teknologi eller omstilling?

Kørselsfradraget skal omkalfatres

Svend Tøfting

Hvis transportsektoren skal bidrage til Regeringens ønske om 70% reduktion af CO2 i 2030, vil det være meget nærliggende helt at omlægge den nuværende ordning for kørselsfradrag.

Transportsektoren i Danmark i 2030 - Førerløse busser ja... biler nej

Svend Tøfting

Katalog af nye tiltag vil få trafikken til at stagnere, og førerløse busser vil være en del af fremtidens bybillede.

Vi skal nok have færre biler på vejene

Svend Tøfting

Vi skal til at køre mindre i bil, hvis transportsektoren skal bidrage til en reduceret CO2 frem til 2030.

Det skal desværre være dyrere at køre i bil

Svend Tøfting

Det skal desværre være dyrere et køre i bil hvis vi skal reducere transportsektorens CO2 aftryk

En kompleks opgave - og dog…

Svend Tøfting

Transportministeren skal i gang med at få lavet er bredt forlig om mobilitet – en vanskelig opgave - og dog

Tanker fra Singapore.

Svend Tøfting

ITS verdenskongressen i Singapore i denne uge viste vi skal til at lave flere forsøg med ny teknologi og med inddragelse af brugerne.

ITS Hall of Fame - Life Time Achievement Award 2019.

Svend Tøfting

ITS Verdenskongressen afholdes i denne uge i Singapore, og der blev ITS Hall of Fame - Life Time achievement 2019 award uddelt.

Intelligent miljøvenlig transport kræver kloge trafikanter

Svend Tøfting

Hvis vi skal gøre noget ved klimaudfordringerne på kort sigt, skal vi til at ændre adfærd.

Glem alt om Timemodellen

Svend Tøfting

Hvis vi skal have togpassagererne tilbage i togene skal der satset på bedre regularitet og kapacitet og ikke meget hurtigere tog.